God morgon 12 februari
Här är mulet och ca -7 garder allt verkar lugnt och stilla ute. Ska om en liten stund gå ut och ta ut hästarna. Har suttit framför datorn och mornat mig lite :)
Idag ska jag till komvux för att skriva in mig så jag kan läsa matte b, tycker inte matte är någon höjdare men nu ska jag skjutton klara det här! Sen blir det endel andra ärrenden när jag ändå är i stan.
Tidigare i veckan så var jag på konferens i Sthlm med LRF kommungruppen. Mycket trevligt och lärorikt var det. Man träffade både nya och gamla bekantskaper vilket alltid är trevligt :)
Inget betsämt inför helgen ännu, men jag hoppas det blir lite fredags mys i kväll :)

God morgon.
Här har vi oxå mulet o -6. Men det är så typiskt så fort termometern lyckas komma upp över -10 då ska det blåsa små spikar , så det känns ialla fall som -20. Har i Sandviken är det Melodifestivals yra.
Annars det vanliga dagliga hästeriet, ska jobba lite med Aragorn, fixa russ inför utställning på sönag. Jag har återigen en förkylning på gång. Har tappat räkningen på hur många jag har haft denna vinter. Tycker jag varit sjuk sen oktober.
Ha en bra dag.

#1 Det har varit samma här med förkylningar dessvärre :( men vad kul att ni ska på utställning, man får önska lycka till då !

Här i Halland har temperaturen gått upp en del sen i morse men även här blåser det, brrr.
Härligt med fredag igen och så skönt med en helg framför sig. Jag är hästfri också då min medryttare ska rida idag. Så det blir väl slappekväll i soffan och förhoppningsvis någon god mat. Vi har dock kommit in en lunk där vi handlar på helgerna, vilket innebär att när man kommer till fredagen så finns det inte så mycket gott kvar hemma… och det är ju så skönt att slippa åka ut och handla på fredagen efter jobbet så vi får väl se vad vi kan åstadkomma med det som finns.
Men innan dess så har jag ännu ett företag att bokföra, nya friska tag nu efter lunchen!
#1 Lycka till på utställningen och hoppas du kryar på dig! Förkylningarna är verkligen envetna den här vintern. Jag har hunnit med 2 sedan årssiftet 
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus
Här har vi det soligt och fint! Härligt väder.
Idag har jag klarat av vårens första studentskrivning, i modersmål. Skönt att ha hälften av modersmålsskrivningarna undan!
Just nu håller jag på att ladda kamerabatteriet, fick tillbaka kameran nyreparerad och klar tidigare i veckan! Perfekt tajming!
Imorgon kommer jag att sitta halva dagen i tåget, ska till Helsingfors fram och tillbaka med två kompisar, vi ska på Apassionata. Underbar show, det blir fjärde året i rad som jag ser showen.. :D Men man blir så inspirerad av alla fina hästar och duktiga hästmänniskor. Kameran ska med förståss.. :)

#4 Vad avundsjuk jag blir ! Apassionata landar aldrig i närheten av där jag bor så jag har aldrig sett det live, bara på TV. Ha så jättekul och dela gärna med dig av dina foton därifrån (så att vi andra kan sitta hemma och sucka och bli ännu mera avundsjuka på dig
)
Här har det varit sol och bara -1,5 i skuggan vilket har gjort att det droppar massor från taket på solsidan. Ljuvligt !!!! Inte så mycket vind här så det har varit riktigt behagligt ute idag. Har varit ute och tagit massor med nya foton på Laban. Han fick också en liten "nytändning" av det goa vädret :)
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C
Mulet och trist väder, det blåser och är inte skönt.
Jag har blivit förkyld, det hör till ovanligheterna, så jag känner mig riktigt gnällig.
I kväll blir det tv-soffan. Antingen Let´s dadce eller Morden i Midsomer. Minou vill det ena och Hanse det andra, mej kvittar det, bara jag får ligga i soffan och slappa.
I helgen ska vi ägna oss extra mycker åt våra unghingstar, nästa söndag ska vi på utställning, så det gäller att friska upp minnet på dem om hur man visar sig. Sedan ska jag testa torrshampo på dem, det lär behövas nästa helg. Jag har en ny sort och måste kolla hur den funkar, i god tid, så jag hinner köpa en annan om den här inte skulle vara bra.
Jag har bara använt torrshampo på kroppen förut, men nu ska jag testa i man och svans också. Det känns inte som om jag vill shamponera med vanligt shampo i den här kylan. Är det någorlunda varmt tar jag kanske nedre delen av svansen nästa lördag, men man vill ju gärna ha ett annat alternativ om det är för kallt.
Ha en bra fredagkväll allihopa!

Hejhpp!
Lördagkväll ch Legend f the Seeker! Jag sm ALDRIG tittar på tv, har äntligen hittat någt att se.
Har varit sjuk sen i söndags ch därmed hemma från exjbbet. Tyvärr riktigt dålig, har inte kunnat göra nånting av betydelse typ städa, rida eller liknande. Läst lite i en ny bk "Låt den rätte komma in" sm jag hppades mycket på men än så länge är den bara gdkänd (halva läst).
#0 hejja matte är superkul! och användbart! om du skulle stöta på prblem så är det bara att fråga!
Jag har verkligenproblem med att hitta nånstans att göra av min hingstunge från i smras. Har mailat ch ringt ch annnserat men INGEN har plats för hnm ch INGEN vill ställa sin hingstunge här. Har ni några tips på fler annnsplatser lösdrifter, stall? Han är inte hingstig (ännu) ch går därför med mamma ch mster men han vill leka och slåss hela dagarna, inte bara en liten stund vid utsläppett… Dessutm vill hästmamman vara ifred. :( Börjor känna mig sm en elak matte till hnm. Nått tips?
/K

#7 Jag håller på att läsa böckerna om Sökaren, köpte precis nr 20. Har bara sett lite av serien på nätet och av det lilla jag har sett vill jag INTE se den på TV. Jag tror det skulle förstöra min bild av sagan/serien samt karaktärerna… Men jag hoppas att du gillar (tv)serien och jag kan varmt rekommendera böckerna, de är skitbra !
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

#7 Har du letat efter islands lösdrifter? De brukar passa bra ihop och ha ingefär lika näringsbehov så det brukar inet vara några problem, även lite billigare i mitt tycke. Super tack för erbjudandet om hjälpen med matten de kan behövas! Jag är ur kass verkligen men ska jag kunna nå mina mål som jag nu börjat stapla upp så är det bara bita i det sura äpplet och tycka att matte är sk*t kul :P
Blir oxå avundsjuk på Appasionata! Gör gärna en OT. bildtråd från det sen :D
Har en hel del bilder från tidigare år, är lite tveksam till hur bra årets bilder blev, har dem bara i kameran ännu.
Här finns iallafall några bilder från tidigare shower, kommer nog att uppdatera mappen med fler bilder från ifjol och de jag fotade igår som är värda att visas upp.. :)