New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 854 ggr
Hovgarden
0

god eftermiddag 19 februari

Så var det fredag och fredags myyyys, nu är det ju OS på tv vilket inte jag tycker är särskillt hippt… Men men god mat blir det väl iaf och godis har jag laddat oxå :)

Om en stund kommer en spekulant och tittar på Pippi ett av shetlandsstona, jätte spännande! Hon har åkt ända från karlstad så hon är verkligen intresserad :)

I morgon ska jag till Horshol m och rida ponnyerna, Dracula (La Dolce Vita) klarar sig då de blev vaccinerade idag. Sen komemr det en flera stycker spekulanter på kattungarna :)

Söndag så är det dop för min tredje brorson Melker :) Så det blir släktträff och fika o så :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Skogalund
0

Morgonen var tung!

Vår senaste ensilagebal var så frusen att det inte ens går att såga i den för att sedan kunna bryta loss det översta frusna höjet för att komma längre in där det inte är fruset. Så då måste jag hämta ensilage från en av balarna i hagarna, för att ge till pållarna som inte har fri tillgång och det var inte gjort i en handvändning i morse, med all nysnö.

Jag stiftade då ett nytt ordspråk: "Att pulsa i nysnö med en proppfull skottkärra, är som att gå i en rulltrappa, åt fel håll."  Någon som känner igen sig?

Kvällen ska bli bättre!

Då ska jag äta en "Drömsemla" (en slags "solskensbulle" med spritsad grädde ovanpå, finns att köpa på Shellmacken) och titta på Let´s Dance och mysa med familjen. Sedan är det det nya programmet efter, "Solsidan" eller vad det heter, som jag tycker är superbra. Se´n blir det nog ganska tidig sänggång, jag jobbar ju i morgon. Och jag bara måste hinna och ligga och läsa en bra stund innan jag somnar också. Jag fick en Hippsontidning med posten i går.

Ha en bra fredagskväll, allihopa!

nabben
0

#1 Jo det har man verkligen fått känna av denna vinter.

Jag börjar bli riktigt trött nu på all snö o blåst o kyla. Det här tar verkligen på krafterna. Men tydligen så får vi stå ut ett tag till, för mer är på gång.

Nu får vi hålla tummarna för Wiggo, för det är väl den här helgen han ska visas igen?

Hovgarden
0

Jo det är nu han ska visas så himla spännande!

Jag börjar oxå bli trött på all snö, kylan kan man ju stå ut med i lagom mängd…  Tänk vad härligt när våren kommer!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan