New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 704 ggr
Hovgarden
0

God morgon 21 februari!

Vilket snökaos! Här har kommit minst 30 cm snö till på det som redan avr väääldigt mycket. Tack och lov skiner solen idag, alltid något att glädjas åt. Sambon är ute och plogar, våra två stackars grannar hade kört fast ute på gärdet hemma..

Melker, min brorson, ska döpas idag så jag hoppas vi kommer ut och fram men det tror jag :D

Nu tycker jag gott att det kan bli varmt så lite av snön smälter bort… hagarna är igensnöade så ingen ström fungerar och tråden är begravd i snö…

Snart ny vecka, känns både skönt och trist… Thats life i suppose…

Hoppas ni får en bra dag!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

nabben
0

God förmiddag alla.

Hur har ni det i snöyran? Själv sitter jag och funderar på om jag ska ta och flytta till något varmare land söderut. Fy fasen vad jag är less på detta. Fast men tröttnar väl på det oxå. Får väl försöka tänka possitivt, för varje dag som man står ut o kämpar så är man en dag närmare VÅREN.

mugogi
0

God middag på er.

Har just kommit in efter att ha varit ute och skottat. Igen. Håller med #1, är så jäkla trött på det här nu… Och blir inte så lite avis på alla man läser om på FB som drar iväg till varma goa länder och stannar där i flera veckor. För tillfället har jag två kompisar i Thailand, varav en bor där och bara kommer hem till Sverige på sommaren, en är på Filippinerna, en är på Kuba och en i Panama. Jag vill ocksåååååå ! Fast enda stället jag kommer till är Göteborg på måndag. På begravning… :/

Har funderat lite på hur det ska bli när all snö verkligen börjar smälta. Jag antar att Arvika kommer att hamna på sjökortet igen och att man återigen kommer att få se änder simma på Storgatan. Så här såg det ut 2000 http://www.nordahl-photo.nu/oversvamningennarvika_2000.htm. Och det året hade vi inte ens någon snö !

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C