New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett00-allmänt
Läst 994 ggr
kazper
0

Sadeltips

Behöver tips på vad som pasar kan till en ponny med väldigt låg/bred manke, stora bogar, rund och ganska rak rygg.

Hopp eller allroundsadel.

Tips mottages tacksamt!!!

sallberglina
0

Till min förra NF, som ser ut som du beskriver, hade jag en gammal Stübben Rex. Till min nuvarande har jag en Jacson Celine, breda, passar på många ryggar och supersköna att rida i! Ganska billiga och finns en del begagnat. Tänk dock på att lägga på minst en storlek i vidd, för de är smalare än vad de anger.

Swift
0

Forestier har bra modeller för raka ryggar. Pessoa också. Passier likaså. kolla och läsa om olika modeller på www.sadelmagasinet.se eller sök i forum på buke, där finns mycket skrivet om vad folk tycker om olika märken och modeller.

sen frågade du inte om priser. men köp hellre en äldre som kostar typ 25-30' ny, än en yngre sadel som kostar kanske under halva priset som ny. då får du kvalitet i både läder och hantverk. det finns bra begagnade runt 3-4 tusen (med högt nypris), bara man vet vad man letar efter.

sallberglina
0

Pessoa har många fina sadlar, en Amo kan kanske passa!

kazper
0

Det vi söker är en beg kvalitetssadel, 17 ".

Morris & Nolan, Cliff Barnsby är märken som vi har tittat lite på.

Jacson blir för smala. Forestier vet jag ingenting om.

Sadeln bör vara omstoppningsbar.

Är det någon som vet vad en 33 i Morris & Nolan motsvarar i grader?

sallberglina
0

Är alla Jacson för smala?!

Nellan
0

#4 Jag tror att en Morris & Nolan 33a ligger på runt 108 grader. En tjej i stallet köpte nyligen en sådan begagnad och jag tittade och klämde lite på den i veckan och den var verkligen rejält vid.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus