New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett05-hästhälsa-och-hästhållning
Läst 1444 ggr
Annette
0

Täckesstorlek

Vad har ni för storlek på täcke till era NF som är ca 145 cm?

Jag har slängt alla mina gamla utslitna täcken, men nu tror jag att gamla Nikita vill ha ett ute om det blir kallt. De gamla kanske kan behöva hjälp med att hålla värmen även om det är i (alltför) gott hull.

Hovgarden
0

Mina har 125 gränsfall 135. :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Nellan
0

Min som är 145 hrm + drar 135 i täcken. De räcker inte till över ryggen annars. Dock går 135 täckena ofta ganska långt ner på sidorna på henne.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

virens
0

Min tjej har 135 i täcken, hon är 145 cm hög.

niare
0

min tjej har 135 hon är grov, dock har hon 145 i vintertäcket och något flecce hon skulle behövt de i sitt innetäcke med då 135 inte ens går över hela hennes rumpa *S*

sallberglina
0

En på ca 140 bör väl ha 125?
Har inte mätt ordentligt, men det känns ju lagom tycker jag. 135 har jag ju till min lilla storhäst. :P Och 115 känns för kort.

stutericellys
0

Till mina stora 145,146,147 cm har jag yttertäcken,vintertäcken som är 135 cm.Ev svettäcke går 125cm men har mest 135 cm oxå.

På de som är och har varit 2-åringar har 125 cm passat bättre då de är lite mindre..

Hälsn Åsa

sallberglina
0

Jag hittade ett ulltäcke i 125 för halva priset i veckan, som jag hoppas hon kan ha! :) Hon har fått låna min storhästs fleece som är 145, men litet, och det var aningens stort.