Ridläger minnen!
Har ni några roliga eller mysiga ridläger minnen? Jag har själv flera stycken och längtar tillbaka till den tiden då man fick åka på ridläger.
När jag var mindre åkte jag på ridläger flera gånger och det var årets höjdpunkt! Man har många roliga minnen men hästar och kompisar samt att man lärt känna vänner man haft kvar in i vuxna livet :)
De flesta ridläger är ju för tjejer men första året jag åkte var vi på Stall Sjöhästen och då var det även ett par killar med, jag blev givetvis kär i en av killarna :) Sen gick åren och jag fick alrig tag på denna kille, helt plötligt ringde han en dag för att sedan försvinna för evigt :( Nu har jag ju för länge sen kommit över denna tonårskärlek, MEN detta är alltså 12 år sedan och i natt drömde jag om denna kille! Märkligt!
Själv längtar jag tillbaka till dessa dagar!
Jag var på ridläger med en kompis när jag var ca 9. Minns att jag fick en ponny som inte kunde gå i gräshage, för att hon inte "tålde gräs" som det så vackert hette. Minns också att vi småttisar inte fick duscha för de stooora tjejerna hade företräde! På avslutande "hopptävling" (kliv över bommar) höll jag på att trilla av ponnyn och kravlade omkring som en spindel på halsen utan att trilla av. Och så stank jag av äcklig halm när jag åkte hem!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
Ett av mina bästa ridlägerminnen var när jag tack vare den härliga fjordingen Åslilja vågade mej upp på hästryggen igen efter ett halvårs paus! Hade fallit av en häst i galopp och blivit rädd.