New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 08-ot-off-topic
Läst 2400 ggr
Hovgarden
0

Vad har ni för andra djur?

Tänka kolla vad ni har för andra djur här inne. Jag har tre katter *Maja, Norpan och Mimmi* och just nu 4 kattungar oxå :) Sambon har en drever *Dogge*

Jag har tidigare haft kanin oxå men nu räcker det med katterna och alla hästar. Kanske en hund i framtien :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

mollyphlox
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En hittekatt har jag, hon heter Loppan. Riktigt mysig kisse :)
Vi har haft kaniner tidigare, men just nu bara katt. Jag är en riktig djurmänniska så något litet lurvigt måste man ju ha hemma!

Här kommer en bild på katten!

Annette
0

Här håller vi oss till svart ;)

9 svarta hästar (och en brun), 5 svarta katter och 1 svart kanin.

Hovgarden
0

#2 Hehe Ja det var verkligen svart :) Är det NFen som är brun :P

/Katja

Annette
0

Ja, den gamla är brun. Egentligen så är väl hennes dotter mörkbrun om man skall vara petig. Men hon ser så svart ut så hon kallas för det oavsett vad det står i passet ;)

Hovgarden
0

#4 Ja hon ser verkligen svart ut :)

/Katja

mugogi
0

Just nu har jag bara en hund, yorken Laban, 12½ år. (Bild)

Tidigare älsklingar är:

Linus & Nikon (yorkshireterrier)

Gumman, Lillan, Sussann (teddymarsvin)

Sverker (skäggagam)

Otto (kanin)

Lotta (katt)

Kicki & Jonte (undulater)

Griseknoen (guldfisk)

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Nellan
0

Vi har inga andra djur än min ponny. Om man inte räknar silverfiskarna i badrummet förstås Cool.

Annars är jag hundmänniska och uppväxt med hund. Den stora favoriten var en strävhårig foxterrier som vi hade i 11 år.  Skulle gärna ha hund igen men det har inte funkat riktigt med boende och arbete men kanske framöver, vi har diskuterat det. Hyresvärden som bor under oss skaffade en jack russelvalp i höstas och vi är sååå avundsjuka!

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
0

#7 He he förstod att någon skulle nämna silverfiskarna :)

/Katja

nabben
0

Här har vi 2 st hundar. En jack russel, som heter Rasmus. Sen har vi Gizmo i granngården hos sonen, men jag räknar honom oxå.

2 st katter.

#6 Å va söt man kan vara.

Foresta
0

Här finns inga andra djur än hästarna - om man inte räknar silverfiskarna och dammråttorna (eller snarare dammkaninerna…) förstås - och alla vilda djur som vi har mer eller mindre inne på gården, möss, vildkaniner, hjortar och fasaner - och vildsvin…

Jag har tidigare haft hundar, flera terrier (två cairn och en chêsky), två engelsk springer spaniel (jakt, skällande, drivande), en strävhårig tax (jakt) och en gigantisk korsning mellan New Foundland/Karelsk björnhund och bordercollie (inte någon optimal korsning, hade fått alla tre rasernas sämsta egenskaper - men jag var ung och blödig…). Har dessutom haft valpar på en av springlarna (det blev 14 st…) och två kullar chêsky-valpar.

Katter har jag inte haft så många, min absoluta favorit var röda honan Cherie som jag fick lämna bort 1998 då jag blev allergisk mot katt. Hon var då 4 år och hon levde fortfarande för något år sedan hos familjen hon flyttade till.

Några grisar har jag också haft, och det vore väldigt roligt att ha igen, men nu finns det inte utrymme för dem i stallarna. Kaniner, marsvin, undulater och fiskar har jag också haft under årens lopp.

Just nu räcker det med hästarna, men en hund lär det bli igen framöver, jag har redan börjar titta lite på annonser om cairnterriervalpar, men jag tror att mina små barn får växa till sig lite först…

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Karinpe
0

Jag har lite olika djur:

5 katter. "Stallkatter" ska dom vara men dom är mera soffpotatisar. 1 röd lurvig, en grå lurvig, 1 röd korthårig, en grå korhårig och en gråsvart utan svans <3 Katar är världens bästa djur och fick jag bara ha ett djur skulle det vara en katt!

1 kanin. Dvärgvädur med den lite speciella färg/teckningen blågul/japan. Mitt första djur var en kanin som jag fick när jag var 5 år. När jag var 6 började min uppfödarkarriär med just kaniner och sm mest har jag haft 28st vuxna dvärgvädurar hemma samtidigt. Nu finns det bara en enda kvar.

20 skånska blomehöns. Mammas men dom br i min trädgård och jag är hönsskötaren.

Min pappa har odlat Malawiciklider i över 40 år men dom är varken mina eller bor hemma hos mig.

Min granne föder upp får så den beskärda delen av bäääää får jag också.

Det enda som saknas är väl en hund men dessa är jag livrädd för så dom kommer aldrig in på vår gård! SkämsFlört

Om man bor på landet är det fint med djur! Det passar in bra estetiskt och själsligt. Alla barn som tål brde få växa upp med djur. Jag tror det ger en bra bild av "distans" till -människan-.

----

Helt möjligt att välja en enda bild (självklart blir det på en katt!!). Min fina Findus som inte finns kvar längre.

Skogalund
0

Vi har två hundar, Parson russel terrier, de är helsyskon, men det skiljer nästan 1½ år på dem. De heter Hugo och Nora. Nora är äldst, hon har lockig päls. Hugo är släthårig. De som inte vet något om den rasen, att de kan ha olika hårlag, tror inte ens att de är av samma ras.

Vi har sex katter. Två av dem är innekatter (frivilligt), en är både ute och inne året runt och tre är utekatter på sommaren och innekatter på vintern.

I ett av stallen har vi två dvärgkaniner. De bor i en egen box, så de ska ha mycket utrymme att röra sig på.

Till sist har Minou en vit hamster. Den bor i en stor bur i ett eget litet rum, för hundarna är som galna i den. Hamsterrummet är egentligen en större snedgarderob, det lät lite väl lyxigt att den hade eget rumFoten i munnen.

Tillsammans med hästarna blir det en hel massa djur. Oj, oj, oj, hur hinner man med…….

Fotot är på Nora när hon ligger och vilar i soffan..

stutericellys
0

Hej!

Förutom newforestponnyerna så föder jag även upp i liten skala russ.Har en svartvit skäck som blir 20 år i år Skorveluva Dansdocka E.Vagabond hennes dotter ett gulbrunt sto Gullspira född -05 e. Jutard .Och så en till dotter  Celly´s Vildros som är svart med stjärn,snopp e.Gumino 1 år.

Sen har jag en långhårig dvärgkanin som är 10 år…Min syster som jag "delar" mitt lilla hästställe med har en jackrusssel som heter Benson och han är med i allt som görs kring djuren.

Hälsn Åsa Stuteri Celly´s

Hovgarden
0

#13 vilken sötnos!

/Katja

Fredsborg
0

här bor det 2 hundar en schäfer och en engelsk cocker spaniel

6 stallkatter

1 kanin som bor i hundgården och en undelat

förutom hästarna

sallberglina
0

1 hund (tervueren), 2 katter, 2 kaniner och diverse möss, förutom de 4 hästarna!

Hovgarden
0

Sambons hund finns tyvärr inte mer och vi ska ta bort min honkatt. kattungarna blev sålda så nu är det bara våra två stallkatter kvar.

Gissar att det lär bli en två hundar i vår sambon vill ha en jakthund, själv är jag sugen på en Heeler (jag kommer inet ihåg hela namnet Oskyldig

/Katja

Skogalund
0

Även vi har fått en mindre sk ra av husdjur. Våra kaniner har blivit dödade under vintern. Vi hittade en av dem, halvt uppäten…………Usch, vad sorgligt. Man känner sig som en bov, när man inte har kunnat skydda dem från det.

I samma veva såg Hanse en stor svart skygg katt, i vår vedbod och på höskullen. Förmodligen är det den som är den skyldige.Vi har kattlucka in till stallet…………