New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 685 ggr
Hovgarden
0

God middag 9 mars

Härligt väder här idag igen :) Solen skiner och det är underbart! Har städat och snickrat lite i stallet :)

I em ska jag åka till veterinären och ta bort min katt. :( och efter det är det styrelsemöte med ryttarföreningen.

I morgon kommer Frida och fotar ponnyerna igen :) Så ni får se hur de har utvecklats! Efter det är det kurs på nyföretagarcentrum.

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

lovsjoen
0

God Middag!

Härligt väder i dag, med sol och + grader. Har nyss varit ute och ridit 6-åriga Angel, som har kommit hem från Norge. Det funkade tyvärr inte med ryttaren som lånade henne. Angel är en liten bestämd dam, så hon kräver nog en lite mera rutinerad ryttare. Hoppas att jag kan hitta en sådan här i Sverige istället som vill låna henne.

Har tagit några dagar ledigt från arbete denna veckan, då min bil är på reparation efter min lilla krock för två veckor sedan. Hoppas det går snabbt att få den i ordning.

Ska ut och rida lite mera, och så hoppas jag att jag kan orka städa lite här inne. Konstigt, men det behövs ALLTID Förvånad

sallberglina
0

kul med fotografering!

Skogalund
0

När vi vaknade i morse upptäckte vi att ett av staketen inte såg helt okej ut. Det visade sig att Minette trotsat den ellösa tråden och gått rätt igenom.

Som tur var så stod hon vid ensilagebalen på stallplanen och åt. Jag fyllde min skottkärra med hö och skulle ta henne och leda henne till hagen samtidigt som jag körde dit skottkärran, men då travade hon självmant iväg till grinden och stod där och väntade tills jag kom och släppte in henne.

Hon ville väl inte missa maten med kompisarna, trots att hon förmodligen var mätt.

Så på förmiddagen har jag dragit nya trådar, nu flera stycken, så hon förhoppningsvis inte ska gå ut igen. Men man vet ju aldrig, har de kommit på att de inte får någon stöt, så provar de ju gärna igen. Hoppas snön smälter snart så vi får vår el tillbaka.

sallberglina
0

Har haft problem med Aqua också, och då har "Bäbis" följt med också några gånger. Aqua tar på något sätt av övertråden och hoppar sedan ut! Som tur är springer hon inte så långt, men en gång var de någon kilometer iväg.

Bäbis ´verkar ha blivit avskräckt av att springa på vägarna, eller så är skräcken för att gå igenmo en snövall värre!  :P

Det är riktigt trist nu!