New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 964 ggr
Hovgarden
0

God morgon 17 mars

Mulet här idag men det känns ändå som det kommer bli en kanon dag i dag. Först ska jag åka och handla lite mat och så. Sedan kommer emelie hit och äter lunch och verkar några hästar. Efter det har vi kurs på nyföretagar centrum :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

lovsjoen
0

God morgon!

Ledig från arbete i dag, och vilket kanonväder vi har. Det hade snöat lite lätt i natt, och gradstocken visar nu på minus 2. Jag tror vi kan få riktigt varmt i dag.

Får passa på att rida några ponnyer. Så får vi se om älgarna fortfarande  är kvar. Vi har haft ett par stycken som jag har gått ca 20 meter i från när jag har ridit ett par dagar nu. Det känns inte så jättekul, men dem står bara och tittar som tur är. Hästarna har inte uppdagit att dem har varit där, så länge älgarna står stilla går det ju bra Obestämd 

Ha en bra dag!!

Hovgarden
0

Härligt! Hoppas älgarna håller sig undan idag :) Här blir ingen ridning idag tyvärr, men ponnyerna har gått de senaste dagarna så de får en välförtjänt vilo dag i dag sen blir det ridning i morgon sen är ju både Emelie och jag på avelsvärderingen så då får de lång semester :)

Nu skiner solen här det är underbart!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

nabben
0

God middag!

Här skiner oxå solen i dag, men vi har fortfarande alldeles för kallt om nätterna.

Förberedelserna inför helgen i full gång. Det är ju så mycket man ska tänka på. Och då min ordinarie ponny vakt (sonen) har åkt på semester så blev det lite mer jobb. Hur kan man boka in en Thailandsresa samma helg som en avelsvärderingSkäms.

Men det har löst sig väldigt bra, men vet ej tyvärr hur länge vi kan stanna på kvällen. Tyvärr så missar vi nog Årsmötet o jag har inte anmält till middan.

Det ska bli kul att träffas.

Skogalund
0

Vi håller på att avvänja fjolårets hingstföl. De står inne på nätterna, tillsammans i en box och en av mammorna står i boxen bredvid. Det går jättebra. På dagarna går de tillsammans i hagen, som vanligt. Till helgen är de förhoppningsvis redo att flytta ifrån sina mammor för gott.

För övrigt går allt sin gilla gång. Snön smälter undan lite, lite för varje dag och det är ju underbart. Om ett par veckor blir det dessutom sommartid, så då börjar man kunna rida på kvällarna efter jobbet igen. Jag är inte hemma förrän mellan ½7-7, så än så länge går inte det. Om man inte vill rida i mörker, förstås. Men det vill inte vi…………..

Ha det bra allihopa!

sallberglina
0

Jag har löshoppat Aqua! :D Samt tränar den andra lillhästen på att stå själv i stallet en längre tid.