God middag 22 mars!
Solen skiner här idag och det är underbart! Har varit borta under helgen precis som många andra här inne på forumet har jag varit på avelsvärderingen :) Jätte kul med 5 nya Newforest hingstar i aveln. men extra kul är givetvis att Sandras Stackarps Diplomat gick igenom. Dels för att han har ett underbart temperament, Sandra har jobbat jätte mycket med honom och Sandra är en nära vän till mig vilket givetvis glädjer mig!
Vi hade med oss shettisen Pippi ner som skulle bytas mot New foreststoet Pebbles II vilket gick jätte bra. pebbles stod snällt hela vägen hem och var inga som helst problem med. Idag går hon med sin nya kompis Tomac's Umbrella och de verkar redan stormtrivas ihop! Så kul :)
I kväll har vi möte med ryttarföreningen här hemma. I morgon firar jag och min sambo 5år. det ska vi göra genom att gå på stämma :P Även onsdag kväll är det möte så det är fullt upp!
Grattis till nya pållen! Vad skönt att det verkar gå bra.
Här hemma har vi vissa bekymmer……………..vi har ju hållit på med avvänjningen av våra småhingstar nu i två veckor. Så i går skulle de få flytta in till de andra unghingstarna, vilket resulterade i att Dior hoppade rätt igenom staketet efter mindre än en minut. Med tanke på all snö och tjäle i backen vågade vi inte göra om försöket, med risk för att han skulle meja ner även staketstolpen vid ett nästa försök.
I dag skred vi till verket med plan B, Dior och Eldorado släpptes i en hage själva en bit i från stohagen. Alltså inga yttre faktorer som en hästflock som kunde skrämma honom att göra om sitt utbrytningsförsök. Och hur slutade det? Jo, han for runt helt förtvivlad i hagen och rätt vad det var så sprang han rakt igenom staketet och i full karriär till mamma.
I morgon tar vi plan C! Vi flyttar manmma till en annan hage, Dior få gå kvar hos den invanda flocken i ett par dagar till och på så vis förhoppningsvis få vänja sig att vara utan mamma, för att till helgen göra ett nytt försök i unghingsthagen.
Det är bara att hålla tummarna!

Grattis, grattis på femårsdagen
Hoppas ni får en bra dag tillsammans! Massa kramar till er!

Tack tjejen :) En stämma är väl kanske inte bästa sättet att fira 5-årss dag men i helgen blir det ju en tripp till sthlm så det blir nog jätte mysigt då :)