New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 815 ggr
Hovgarden
0

God eftermiddag 25 mars

Sitter för tillfället och äter Avocadosallad med bröd till + apetina ost :) och faktiskt ett glas vin. Sambon är borta på vift så jag tänkte passa på att att hand om mig själv lite.

Under dagen har jag ridit ponnyerna. Josefine har hämtat Mirabella, shetlandssto (hon ska låna henne ett tag). Sedan blev det en sväng till stan och handla och posta lite brev. Ska börja titta på SAM ansökan i kväll oxå hade jag tänkt.

I helgen åker vi till STHLM jag och sambon och firar våran 5års dag då det inte blev så mycket firande på dagen då han satt som orförande på en stämma helag kvällen :P

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Skogalund
0

Det låter inte dumt, Katja! Flört

Avocadosallad……vad har du i den, mer än avocado? Jag älskar avoado, så jag tar gärna emot recept.

Vår Yanni fick byta hage i tisdags, för att göra avvänjningen av Dior möjlig. Hon var helt ifrån sig och sprang vid staketet länge. Men Diorbrydde sig inte alls. Han var nöjd med att få gå i sin invanda flock, att mamma inte var kvar gjorde inget.

På söndag ska vi försöka att flytta småkillarna från flocken igen, hoppas det går bättre då än vad det gjort tidigare.

Annars är allt som vanligt……….

Hovgarden
0

Det är ju försvisso köp sallad från en av pizzeriorna i stan men den innehåller Avocado, tomat, gurka, skinka, räkor, sallad och vanligtvis ost (men jag brukar välja bort den är inte så förtjust i vanlig ost) men nu hade jag ju apetinaost till (typ fårost gjord på komjölk) sen får man alltid gott bakat bröd till :)

Hoppas allt går bra med hagbytet :)

/Katja

Skogalund
0

Låter ju supergott! Vad hungrig jag blev. Undrar vad jag ska hitta på till kvällen……………

lovsjoen
0

God kväll

Ja, nu blev jag också sugen på något gott Tungan ute

Har haft "halv dag" på jobbet i dag,  från 8-16. Och efter det bar det iväg för att hämta min mycket efterlängtade bil, som har varit på verkstad i över två veckor.

Det blev tyvärr ingen ridning i dag, men hoppas att jag kan ta det igen nå när jag är ledig fram tills på måndag eftermiddag.

I dag har min son födelsedag, han blir 19 år gammal. Men det blir inget party för honom på denna sidan jordklotet. Han är i Kina, och kommer inte hem förän i juli möjligtvis! Det skulle visst bli lite partaj i Kina i morgon för honom Glad 

Nu ska jag ut och fixa stallet och hästarna inför kvällen.

Foresta
0

Godkväll,

Hovslagaren har varit här idag och verkat alla ponnyer, 32 ponnyhovar tar en stund att gå över… Alla skötte sig bra, även om de inte var överdrivet glada äver att stå inne till efter lunch. Tyvärr är det så lerigt i hagarna, så jag spolade av alla ponny-ben i gårkväll så att de var torra och rena till idag, vilket förstås uppskattades av hovslagaren.

Jag har förresten världens punktligaste hovslagare! Det är guld värt att veta att man slipper vänta! Jag har haft samma hovslagare i nio år nu, och är han mer än 10 minuter sen så har det hänt något.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Hovgarden
0

Härligt att han är i tid, min hovslagare är oxå väldigt punktlig, jag tror faktiskt tränden håller på att vända :)

/Katja