New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 926 ggr
Foresta
0

Godmorgon 29 mars

Godmorgon,

Jag är helt vilse på tiden nu när sommartiden är införd, även hästarna såg något konfunderade ut idag då de belv utsläppta en timme för tidigt.

Vädret är regnigt och blåsigt, blåsten har hållit i hela helgen, så det har inte precis lockat till något utomhusarbete… Fast fördelen med blåsten är förstås att det torkar upp snabbt, och ute på Österlen har lantbrukarna redan börjat sprida gödning på fälten. Själv längtar jag efter att kunna pyssla i min trädgård igen, särskilt i kryddträdgården. Jag tror att flera kryddor har utvintrat i år, så det blir till att ställa in sig på nyplantering.

På hästfronten är det lugnt, flockens nya damer, Hembys Kalypso och Lady Jane har funnit sig väl tillrätta.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Hovgarden
0

Go morgon!

Hästarna är ute och nu ska jag till stan en sväng. I eftermiddag ska jag rida Sunlight.

Sedan hade jag tänkt ta tag i lite pappersarbete, skulle börjat med SAM förra veckan men blev aldrig så, vi odlar ju även sigill som vill ha en mängd papper…

Även min nya pålla har funnit sig till rätta och verkar trivas hos oss :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

sallberglina
0

God morgon!

Har inte märkt av sommartiden någon nämnvärt, kör på som vanligt och försöker få min sömn om nätterna. Tycker snarare det är skönt nu, när man inte vaknar av ljuset innan man behöver gå upp.

Fixade hästar och stall på morgonen, likaså hund, katter och kaniner. Bråkar just nu med orken om att påbörja laborationsrapportskrivning och därpå studier i fysikalisk kemi med galenisk farmaci..

Får se om det blir någon ridtur i eftermiddag. Är blött och trist ute idag.