New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1120 ggr
lovsjoen
0

God morgon 31.mars

Sista dagen i mars, i morgon är det april. Det får väl i allafall räknas som en vårmånad Glad

I dag ska jag ha en heldag på jobb (12 timmars), och det blir nog en tuff dag. Det är ju påsklov i Norge nu, och många använder den till att köra över till Sverige för att handla. Storinvationen startade i måndags, och det lär inte bli mindre handel där i dag och i morgon. 1150 parkeringsplatser var inte nog, så bilarna står parkerade lite över allt.

Jag har gjort i ordning i stallet nu på morgonen, det är ganska skönt när jag kommer hem till kvällen. Då är det bara att ta in hästarna, och sedan gå in och lägga sig på soffan räknar jag med.

Ha en bra dag !

Hovgarden
0

Jösses vad folk :P

Idag kommer Emelie och verkar och skor några hästar sedan i efetrmiddag är det sista gången på nyföretagar kursen, blir middag oxå :) det är väl ungefär vad jag ska göra idag. Mulet när jag vaknade i morse men det verkar lätta upp och bli en fin dag idag med :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Skogalund
0

Här är det mulet och lite råkallt, fast det är plusgrader. Men i morgon kommer visst solen har jag sett på "vädret" i tidningen.

Det går så bra med våra små hingstföl. De har flyttat till en egen hage (i söndags) och de har funnit sig väl tillrätta i den. Första dagen var de lite, men bara lite, oroliga och undrade väl varför de skulle gå själva. Men nu efter ett par dagar är de precis lika lugna som vanligt.

Jag längtar efter påskhelgen, fyra dagar ledigt i rad. Vad skönt det ska bli! Mina barnbarn kommer hem till oss över helgen, så då ska Tovalie och jag plantera penseer och påskliljor i krukor. Frågan är om det är Tovalie eller mormor som tycker det är roligast?!

Ha en bra dag!

mugogi
0

#0 Av just den anledningen, invasionen, flydde vi till Karlstad och shoppade igår. Fick tag på en jättetuff tröja till Laban som jag önskar fanns i människostorlek också Cool. Har märkt på honom att det är lite för varmt med stickade tröjor när det är lite varmare och skönare ute men han kan inte gå "naken" ännu, det är det lite för kallt för.

Förutom detta så har jag blivit dunderförkyld! Värk i nacke och rygg p g a detta, snuvig och håller på att hosta lungorna ur kroppen, särskilt nattetid så så värst mycket sömn har det inte blivit den senaste veckan… Men vad gör det ? Det är (nästan) vår, snön smälter, fåglarna sjunger, det är ljust länge på kvällarna och det är snart PÅSK.

HOPPAS ATT NI ALLA FÅR EN TREVLIG PÅSKHELG !! 

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C