Duktiga tävlande hingstar.
I går var jag åskådare på en helt vanlig regional dressyrtävling i Mantorp, Östergötland. Man kunde nästan tro att det var något slags NF-mästerskap.
I den första klassen LA:1 deltog inte mindre än 4 st godkända NF-hingstar, nämligen Taigans Pelé RNF 117, Aramis RNF 128, Skattegårds Porter RNF 156 och den ej längre avelsverksamme Grythöjdens Eldorado RNF140. I en senare klass deltog också Odbjergs Rubin RNF 162.
Resultatet är i detta sammanhang oviktigt (Pelé 1:a kat C och Porter 2:a kat D) utan man blir bara så glad att se att det finns hingstar som gör någonting och visar upp sig på tävlingsbanan.
Anna Börjesson

bild på T.Pelé

Så kul att du rapporterar lite, många av våra NF hingstar tävlar ju mer än de gör väsen av sig så det är kul att få höra när de är ute och visar upp sig :) Bilden på Pelé kom inte med du får gärna lägga in den igen :)

Underbara hingstar och Porter har jag speciellt i hjärtat eftersom han stod på station hos mig förra året, och det var jag tipsade familjen som rider honom nu om honom =) Porter är en underbar individ som man helt enkelt bara tycker om, en ponny med ett stort hjärta och samarbetsvillighet. Jag red honom en del i somras, och då jag definitivt inte är varesig någon aktiv ryttare eller särkskit duktig så var det underbart att sitta på Porter som verkligen ställde upp på vad jag begärde av honom.
Jag väntar förresten två Porter-föl i år, u.Hembys Daphne och u.Fredriksbergs Kamé.
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Kul att se! Tack för att du delade med dig 
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

Visst är det roligt att det är så många hingstar på tävlingsbanorna just nu! Extra kul att se lite nya bilder på Porter eftersom jag har hans lillasyster Petronella. Härligt att storebror är på G igen!
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus