New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1121 ggr
Skogalund
0

God Middag 7 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var det fredag igen då. Skönt!

Den här veckan har jag varit i Uppsala hos mina barnbarn från söndag till tisdag. Jag har fått följa med dem på öppna förskolan och kyrkans barntimmar och allt annat som ingår i deras vardag. Det har varit jätteroligt, eftersom jag normalt sett inte kan vara ledig från mitt jobb på vardagar. Men nu var det lite speciellt, så min snart 80-årige pappa och min 17-åriga dotter fick turas om med att sköta affären. Hanse och vår stall-hyresgäst Desireé tog hand om ruljangsen i stallet. Tack och lov att man har familj och vänner som kan ställa upp.

Dagen innan jag fick ge mig iväg till Uppsala, fölade Desireés första sto. Hon har russuppfödning och det här var den första fölungen efter hennes egen hingst Castello. Spänningen är ju extra stor när avkommorna efter en nygodkänd hingst ska födas. Men det här var en riktigt fin och rejäl hingstunge, mörkbrun till färgen och en liten stjärn som ser ut som en nymåne. Cristallo, ska han heta. Desireé hade den stora oturen att vara bortrest på hundutställning just den dagen (Cristallo kom 19 dagar innan beräknat) så vår familj fick äran att ta hand om mor och son, vilket vi var glada över, förstås.

Efter Uppsalavistelsen har det bara varit jobb och hästeri. I gårkväll var jag nästan säker på att Isadora skulle föla under natten, men icke. Hennes juver är stenhårda och det droppar om dem. Så det blir till att hålla kollen i natt igen :) Det är verkligen spännande i fölningstider! Även Jade har fyllt i sitt juver och hon lunkar fram, när hon rör sig. Det ser tungt ut, för henne. Hon är beräknad att föla en dag före Isadora, men så blir det nog inte i alla fall.

I kväll kommer mina barn och barnbarn från Uppsala, så det blir fullt ös i helgen. Ett bröllop och barndop ska vi klämma in också. Visst är livet bra härligt i alla fall! :)

Ett litet foto på på Cristallo, sätter jag in, ifall någon vill se……..

Hovgarden
0

Åh så härligt med föl :) Du har verkligen ett händelserikt liv! Vilket iof många har här inne men det är så kul att du delar med dig :)

Här är "stor" städning inne för stunden. Efter det är det dags att bada Sunlight inför tävlingen i morgon och knoppa :) har putsat träns och stövlarna skiner :) Bara sadel och häst kvar, även mina kläder är rena och fina, har köpt ett par nya vita ridbyxor :)

I kväll eller mellan badning och knoppning så hoppas jag på att få lite grillat tillsammans med min älskling :) Sen bär det av tidigt i mrogon då vi startar nästan först :)

Ha en toppen helg alla!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Skogalund
0

LYCKA TILL I MORGON!!

Btw vi ska också grilla i kväll Skrattande

mugogi
0

Sent inlägg men… Mina föräldrar kom hem ifrån Cypern idag. Det var lättare att ta sig hem än vad det var att ta sig dit (då det var väldigt många turer pga askan).

Så här sitter vi, jag och Laban, och håller på att drunkna i presenter!! Labans bästa present var en ljusblå (mjuk) bil som har fel(?) på startmotorn och tutar glatt när den väl hoppar igång. Den är jättekul, det tycker till och med jag ;) (Laban älskar mjukisar som låter när han biter i dem). Själv är jag överlycklig för alla grejer jag fick men särskilt det från Ed Hardy tyckte jag var jättekul (väska, plånbok, T-shirt). Jag älskar hans grejer!!

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C