God kväll 5 maj!
Så var den riktiga våren här och med den även vårbruket så här har varit full rulle. Mitt i allt ihopa så har vi flyttat hem Sunlight till mig och idag hämtat hans bror och hans släkting (Valentin Starlight och Valentin Bugg) Starlight som nästan är en kopia av sin bror kommer stå hos mig och Bugg kommer göra Stacy sällskap på Horsholm :)
På lördag ska jag och Sunlight äntligen göra tävlingsdebut, LC:1 dressyr i Mellösa :)
Julia har ju fått en fölunge vilket ni ju sett, dagen efter fick mitt ministo tyvärr felläge och miste fölet. Var en jobbig vecka som började bra men slutade sämret stoet får nu penicilin till följd av livmoderinflammationen men hon är mycket bättre så det är skönt.
Nu är det en månad till nästa sto ska föla och Rosita (Julias mamma) ska föla i slutet av Juni :)
Det var väl lite av vad som händer här på gården :)
usch vad tråkig med ett felläge. hur låg den?
Fellägen är inte roliga:(. Vi hade också ett felläge på en shettis förra veckan, men den klarade sig som tur var.
Ikväll droppar mjölken från Goldie så om hon inte fölar snart så vet jag inte vad jag ska tro…..

Nej aldrig kul med fellägen. Är så glad bara att Thira klarade sig, hon är min ögonsten :)
Hoppas du fått något föl :)
Nejmen fy så trist! Men ändå så skönt att ni klarade Thira.
Hoppas nu alla andra fölningar går bra för er!

Ja det hoppas verkligen jag med, känns skönt att Julia hann föla innan, jag var tillräckligt orolig inför den fölningen.. men det gick ju super bra :)

#2 Eros gnäggar o hälsar att han hoppas på en vacker gulbrun dotter, och jag hälsar och säger att jag hoppas att allt går bra och jag är glad över vad det än blir =) Lycka till med fölningen o jag hoppas på snabb rapport om nedkomsten =)
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus
Goldie fölade igår. Förlåt sen rapportering men vi har ett annat föl som vi matar med nappflska en gång i timmen dygnet runt…pust, hoppas hon börjar dia själv snart!
I vilket fall som helst fick Goldie ett jättefint hingstföl. Han är mörkt gulbrun med bläs och 3 vita fötter. Hon är en jätteduktig mamma och fölet är redan en riktig tuffing:). Jag ska försöka mig på att ta några bilder bara jag får sova några timmar först….

#7 Åh vad härlig med lite färg och tecken :) Kan knappt bärga mig innan jag får se bild på honom :)

#7 Grattis till Eros-ungen och förstås även till ditt/dina andra föl. Hoppas det går bra med den lille som ni nappar.
Jag ser verkligen fram emot bilder!
Hälsningar från en stolt 'farmor' =)
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus