God förmiddag
Lite halvmulet i Sandviken. Perfekt målarväder, så det är väl bara att gå ut och grabba tag i penseln.

Godmiddag,
här skiner äntligen solen - det var ett tag sen vi såg den…
Fölen växer så det knakar, och tycker det är jätteskönt att vara ute. Activ har betäckt ett sto, och vi går och väntar brunst på två till som som går här hemma. Jag har börjat planera lite för ommarens visningar, Electra är anmäld till 3-årpremiering och skall även gå treårstest i år. Utställningar är det i Vinslöv 10 juli och Bollerup 7 augusti, samt i Danmark helgen efter. Jag har ännu inte bestämt om jag skall visa häst på alla ställen, och inte heller vilka jag skall visa i såfall.
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus
God Middag allihopa!
Vilken härlig vecka vi hade förra veckan! Först fick vi vårt första egna föl på onsdagen, sedan fick ett av russen på gården föl på fredagen och till sist fick vi ett till föl på lördagen. Tre föl på fyra dagar, det är inte dåligt det.
Jag håller med Helena om att de växer så det knakar. Det första fölet som föddes på gården, Cristallo, ett russföl, växte ur sin första grimma på två veckor. Men så var han stor och rejäl redan som nyfödd. Han blir nog en så´n där som ser klar ut redan som ettåring och sedan händer inte så mycket mer. Desireé har två så´na sedan tidigare varav en av dem har samma mamma som Cristallo. Han är helt vild och full av energi också, bits där fram och sparkar därbak. Han är verkligen i behov av att de andra hingstfölen växer till sig, så de kan börja leka med varandra, så han får lite stimulans och något vettigt att lägga all energi på 
För övrigt är vädret hur trist som helst här i Motala. Mulet och periodvis regn……………….det är inte det här man har gått och längtat efter hela vintern.
Helena, du kanske skulle göra en tråd om vilka utställningar, trårstest och kvalitetsbedömningar vi ska åka på i sommar. Det vore ju roligt att veta om man hamnar på samma som någon, så man kan hålla ögonen öppna.
Ha en bra dag allihopa!