New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 3194 ggr
Nellan
0

God middag 16 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte utan att man känner sig lite sliten idag. Igår var en lång dag, jag åkte ner till sydskåne och besökte Dimmans Stuteri som hade öppet hus. Regnet stod som spön i backen hela bilturen ner och det var båda händerna stadigt på ratten hela vägen. Väl där fick vi se tre jättehärliga hingstar som bjöd på sig själva. 26-åriga Fredriksbergs Dizney och Miclas Activ var fräscheten själva och ungdomen i sammanhanget Dimmans Eros visade att han kunde hoppa hus. Som tur var höll regnet uppe under ridningen. Att få se dessa tre hingstar ihop och på så gott humör blir nog ett minne för livet.

Sen traskade vi förstås runt i hagarna och tittade på föl och fölston, käkade korv och kaka och pratade så det blev en mkt trevlig dag, regnet till trots. Bifogare en bild på Miclas Activ som för mig var en riktig favorit i underbart skick.

Idag blir det lugnt, ska ut till stallet nu och kanske skrittar en runda.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
0

Åh vad härligt, synd attd et är 60 mil till skåne, om det blir någon mer gång måste vi fixa samåkning här i från!

Nu började det precis regna vilket känns så där, är sjuk, förkyld med världens största halsmandlar så det känns verkliegn som taggtråd i halsen, plus feber som gör att man blir sååå ynklig…

Ett av shetlandsstona, Binka, verkar närma sig fölning vilket är både spännande och enerverande… Lite nervig sen förra fölningen, det är första gången för henne. Som tur är så är hon av bra fölstomodell så jag hoppas innerligt att allt ska gå bra!

Ska pyssla lite innan och fixa med papper och data idag tänkte jag när jag ändå är krasslig.

på fredag kommer Sandra (från Tomac's stuteri) upp och hälsar på mig vilket ska bli super kul!!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Foresta
1

Jag är också skapligt sliten idag, men sammanfattar gårdagen som mycket lyckad. Ett tretiotal personer slöt upp, och hingstarna visade sig exemplariskt. Tre godkända hingtar på samma lilla ridbara, och det var knäpptyst. Alla visade sitt synnerligen goda temperament, ridbarhet och samarbetsvilja. Dizney reds av en 12-årig flicka, Activ av en 18-årig flicka som ej suttit på honom tidigare, och Eros reds av sin ordinarie pilot Bella.

Det var ändå att jag hade hjärtat i halsgropen när Eros seglade över oxern på 1,30…

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Foresta
0

En bild på alla tre hingstarna:

Miclas Activ RNF 100, Dimmans Eros RNF 182 och Fredriksbergs Dizney RNF 98.

~ Dimmans stuteri ~

sallberglina
0

Så roligt med öppet hus! :)
Hade åkt om det var närmare

mugogi
0

Kan bara säga att 9 timmar på tåg var absolut värt resan!! Dagen var fantastiskt kul, underbart att se dessa tre vackra hingstar under duktiga ryttare och träffa mycket roligt folk. TACK HELENA!!! Jag tycker synd om alla som missade detta.

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Nellan
0

#1 Nääe, är du sjuk nu igen? Du har ju varit sjuk hela vintern och våren känns det som. Nu får du ta en dunderkur med något och bli frisk för flera år framåt! Krya på dig!

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
0

#6 Ja det är helt sjukt och det värsta är att nu kändes det som att det var länge sen jag var sjuk.. då får man en bild av att det kanske trots allt inte var så länge sen… Märkligt, mamma försökte få mig att dricka sån där chi chang eller vad det nu heter, men det smakade så vedervärdigt tycker jag,….

Nu börjar solen skina iaf :)

/Katja

Fredsborg
0

Vilken underbar bild på de tre hingstarna Skrattande

ninam
0

#3 Åh, tre favoriter på samma bild:)

Min kamera har gått sönder men jag tog ett par bilder med mobilen på Eros vackre son:)

Skogalund
0

# Så söt och fin! Vad kul att vi fick se honom!

Det måste ha varit jätteroligt att besöka Dimmans Stuteri i lördags! I bland är det synd att Sverige är så avlångt.

Jag får trösta mig med att vi fick ett föl i lördags. Det smäller ju rätt högt det också……

Hovgarden
0

#9 vilken godbit!

#10 ja men visst vad kul!

/Katja

Skogalund
0

Ska försöka hinna fixa bilder till fölgalleriet snart……….

Foresta
0

Åh så söt, han ser ut att ha en ganska bred bläs? Eros' mormor Miss Ellie lämnade flera avkommor med stora bläsar, och de var dessutom ganska lustigt formade. Jag ser fram emot fler bilder!

~ Dimmans stuteri ~

Foresta
0

Har den lille fått något namn förresten?

~ Dimmans stuteri ~