God morgon 19.maj
Ska strax åka i väg för att jobba, det ser ut att bli fint väder i dag med. I går hade vi lite över 20 grader, så nu har värmen kommit 
I går fick jag ett sms om att stoet från Sandviken som var här sist sommar på betäckning med Vognmandgårdens Akrobat RNF 181 hade fått ett stoföl. Hon ser riktig fin ut 
Ha en bra dag alla !!!

Godmorgon,
idag har vi äntligen lite sol i Skåne, det behövs verkligen. Våren har nästan kommit av sig här… Det märks på stona också, de brunstar inte som de ska, utan brunsterna har varit långa och 'sega' hittills, och någit sto har helt enkelt hoppat över en brunst i cykeln, jag gissar att det är kylan som påverkar dem.
Även min trädgård har vilat i kylan o regnet, men nu har ogräset i allafall satt fart med att växa, suck. Håller det fina vädret i sig under dagen kall jag försöka göra ett 'ryck' i trädgården.
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Solen har även hittat till Halland idag=) Här e nästan 20 grader och blåser ljumna vindar. Idag ska jag släppa hingsten Diplomat och bästa kompisen Tanadik på sommarbete, får se vad dom tycker om de;) senare ikväll ska vi betäcka ett sto. Här brunstar stona som aldrig förr men dom dräcktiga stona håller inne på fölen. Två har gått över tiden…
Nu ska jag oxå ut i trägården och ränsa ogräs och klippa gräsmattan.
I Motala kom värmen i går eftermiddag
Minou och jag tog en barbackatur på hennes hästar på kvällen. Man kunde rida i t-shirt. Härligt!
I dag är det jobb till kl 18 som vanligt. Sedan blir det stalljobb och kanske en ridtur om vi hinner.

Här skiner solen, nu. Vältade förut då det blivit skorpa på en del av linet som var sått. Men sen kom en störtskur när jag bara hade 30 min körning kvar, suck.. Så det blev inte klart. Vi fick föl här i måndags, ett shetlandsföl. En fin liten skäckhingst :)
Nu ska jag städa lite och sedan tänkte jag pyssla i stallet och rida Sunlight.
Stort Grattis till den lille krabaten! Han är ju verkligen supersöt och den lilla tungan………..

Men herretid vilken söt fölunge! Stort grattis!
Här går livet i 110 knyck. Är fortfarande helt överbelamrad på jobbet och jobbar som en liten gnu. Börjar dock faktiskt skymta en liten ljusning i att det inte fyller på fullt lika fort längre så kanske kanske kommer jag ikapp.
Sen gäller det ju att hålla kondition på hästen, min medryttare har varit på konfirmationsläger så jag har fått rida lite extra själv. Vill gärna hålla henne i lite bättre kondition nu när gräset kommer, har lite fångest…
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Ja men visst är han söt! han är en ritkig charmör!

#4 Grattis till nya fölisen. Vilken härlig bild,och vilken tjock päls han ser ut att ha. Han ser ut som en liten lammunge, jättesöt 

Ja han är verkligen en ritkig ullboll, öronen är som två stora toffsar