Stam
En ponny e. Debur de la vie u. Kanebys Indra ue. Meonbury Mr Mc Greggor,
Info om denna stam önskas 

Det har frågats om denna stam innan så jag letade upp det och kopierar:
Pappa Rips Debut de la Vie RNF 131 har bara ett fåtal avkommor efter sig. I Blå basen finns bara 9 stycken. Jag har sett ett par och det ser ut att vara bussiga hästar som är rörliga, dock relativt grova precis som sin pappa. Själv är Debut tävlad framför allt i dressyr med goda resultat, placerad lätt A dressyr och lätt B hoppning som ponny. Även tävlad med vuxen ryttare som stor häst och har gått Msv B dressyr med 60%. Av avkommorna har en diplom, en har gått bra på kvalitetsbdömning och startat ungponnychampionatet och ett par stycken har tävlat lätt B o lätt A dressyr.
Mamma Kanebys Indra är omeriterad vad jag kan hitta. En googling på henne säger att hon är övervuxen och enligt Blå Basen är Nypon hennes enda avkomma.
Morfar Meonbury Mr McGreggor RNF 153 verkade bara i avel i två år. Han godkändes som 3-åring och betäckte som 3 och 4-åring och kastrerades sen. Har 12 new forest avkommor efter sig, ingen med några speciella meriter vad jag vet.
Mormor är B-premierad och har en bra bedömning vid stamboksföringen 98898=42 p. Hon har också lämnat ett diplomsto. Mormorsmor har lämnat två tävlingsponnyer i lätt klass hoppning.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Tack så jätte mycket för infon, Nypon är fortfarande till salu!