New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1008 ggr
nabben
0

God middag

Här skiner solen, men det blåser. Har fixat ltie i trädgården, tänk om alla blommor växte lika fort som de "blommor" o annat gräs som jag inte vill ha i mina rabatter gör, vad fint det skulle bli.

"Spirre" fick ny ägare igår.

Kom ihåg att anmäla till utställningen i Sandviken. Hoppas vi ska kunna genomföra den ,( lite chansning) nu när jag provar att lägga den här uppe.

Passa även på att sätta in annons i katalogen, te.x stuteri, till salu. m.m.

För priser o info. eklund@stuterinabben.se

Skogalund
0

God Efterniddag/kväll!

Här i Motala har vi haft strålande sol och rejält varmt nästan hela dagen. Men nu har det regnat en stund. Hoppas det klarnar upp till kvällen, jag hade siktat in mig på att vi skulle grilla lite.

"Nabben", vem är "Spirre"? Är det en ponny du fått såld, eller? (nyfiken)

Ha en bra kväll, allihopa!

nabben
0

# 1 Hoppas det slutade att regna, för det är ju så gott att grilla, så det vill man inte missa.

Ja, Golden Spirit som han heter är en 3 årig val. som jag har sålt.

Godnatt alla.

Nellan
0

God morgon på er!

Jag hakar på så här lite dagen efter. Här vräker regnet ner så här på morgonkvisten. Jag ska snart börja dagen med en dusch och lite frukost innan det bär av till jobbet. Har haft hur mycket som helst att göra på jobbet hela våren men nu räknar vi ner till den 15 juni som är sista dagen för uppskov med deklarationerna och sen blir det kanske lugnare? Eller inte, för sen måste man ju jobba undan med alla redovisningsuppdrag inför semestern… det är inte kul att vara ekonom på våren.

Igår hade jag i alla fall en stallfri dag och passade på att cykla in till stan och köpa ett par skor. Välbehövligt. Jag köper skor så sällan så nu skulle jag nog behöva något par till. Vi högtryckstvättade stallet förra helgen så ett par nya stallgympadojjor hade suttit fint, de blir aldrig sig själva igen…

# 0 Hoppas det går bra med utställningen uppe hos er och att ni får många anmälda!

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Skogalund
0

God Middag!

Ja, jag fortsätter väl på den här tråden jag med……….

Vi har ganska skapligt väder här i Motala i dag. Molnigt, men inte mulet och lagom varmt.

Jag har ett brunstigt sto, som jag måste bestämma om hon ska betäckas nu eller vid nästa brunst eller inte alls. Att det ska vara så svårt att bestämma sig.

I dag på jobbet ska jag sy ett överdrag till en soffa som jag ställt på uteplatsen. Soffan är ful, men skön, så jag tänkte att den skulle få tjänstgöra ute under tak ett tag. Så man kan ligga/sitta lite skönt och slappa i den om man har tid någon gång. Överdraget är vitt med rosa nyponrosor på ena sidan och vitt med gula nyponrosor på andra sidan. Det är samma mönster men i olika färger, så man kan vända på det om man vill. Dessutom blir det lite mer stadga i det om man syr det dubbelt. Det ska nog bli fint får vi hoppas.

Till kvällen blir det det sedvanliga "hästjobbet", mockning, insläpp fodring osv

Ha en bra dag!