GOD MIDDAG 2 JULI
Jag har ledigt i dag, på sommaren har vi bara öppet tis-, ons- och torsdagar. Men jag är på jobbet en sväng ändå, måste betala räkningar………
Vi har strålande sol och riktigt varmt. Egentligen borde man nog åka och bada, men jag misstänker att min käre make vill att vi ska bygga på utestallet, i stället.
Vi bygger ett nytt utestall i en nygjord hage. Det skulle vara 5x10m, men vi råkade visst mäta fel
så det blev 6x10m i stället. Jag fick ringa till Länsstyrelsen och fråga om det var OK, annars hade vi fåttt göra om grundarbetet. Och som tur var så gjorde det ingenting, de gjorde bara en anteckning på våra förprövningspapper, så att de skulle veta att de godkänt det. Phu, vilken tur!
Vi håller på med att sätta upp takstolarna nu, vilket är ett himla sjå, eftersom utestallet måste vara så högt i ena änden och takstolarna är så långa och tunga. De blev ju en meter längre än vad de skulle ha varit om vi inte mätt fel på bredden.
Så utestallsbygge blir nog min syssla under mina lediga dagar, gissar jag.
Vad ska ni andra hitta på i helgen?
Jag hoppas att ni får en bra helg, i alla fall!

Sol och värme! Ska roa mig med att plantera alla aklejor jag har vunnit på Tradera. Jag har aklejamani och är mycket nöjd med mina 11 nya små "vänner" 
Hoppas att ni alla får en trevlig helg!
Och så en hälsning till Rosita på Hovgården: Grattis på namnsdagen 
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C
Jag har jobbat hela dagen, vilket var bra för plånboken men mindre bra för själen. Så underbart väder vi har! :) Ikväll var hästarna så trötta att de knappt orkade äta.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Rosita hälsar och tackar :) Hennes lilla dottar ska få namnet Ronja och mer info kommer och bidler så klart!
här är fullrulle som vanligt. Röja undan städa laga fixa höskörd betesptsning städning och så har jag jobbat hos pappa. Pust
Härligt med NF farmgårgarna i Norge tycker jag!