New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett02-new-forestponnyer
Läst 1303 ggr
Holmarn
0

Min älskade new forest...

Tänkte bara skriva av mig lite då jag i dag fått veta att min föredetta sommarponny tog sina sista andetag förra sommaren… Jag är så ledsen att jag aldrig fick träffa honom igen efter att jag haft honom! Han var underbar och jag kan själv inte förstå att han kan betyda sååå mycket för mig som han gör när jag bara hade honom 3 månader år 2006. Men han var ngt speciellt! Jag var innan jag fick han en försiktig ridskoleryttare på 11 år och han fick mig att hoppa 90 cm på 3 månader! Kan ju tillägga att han bara var 1,24 cm. Han var underbar! Inget viktigt inlägg så, men var tvungen att skriva av mig lite… Rosenborgs Eloge <3 En underbar new forest valack. Han blev 27 år

Holmarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på Eloge och mig när jag hade honom <3

Skogalund
0

Jag förstår precis hur du känner! En del hästar gör ett djupt intryck även om man inte känt dem så länge. En del hästar kan man sakna väldigt länge också……….

Jag hade en häst när jag var tonåring. Primus hette han och han skulle vara New Forest, men det fanns inga papper på honom, så han var nog en korsning, kanske med lite NF i?

Jag hade Primus i två år. Det var 1973- 1975, alltså på stenåldern………..men fortfarande, med jämna mellanrum, senast i förra veckan, drömmer jag att jag förenas med Primus igen. Det är ju 35 år sedan vi gick skilda vägar, men sedan dess "förföljer" han mig i mina drömmar några gånger varje år. Jag är alltid lika lycklig i varje dröm att han är min igen, att jag får se honom åldras och ta hand om honom de sista åren av hans liv.

Så jag förstår dig verkligen Holmarn! Men döden är ju inget vi kan påverka, så vi får glädja oss åt att vi har fina minnen av våra underbara ponnyer.

Jag hoppas att du har någon annan ponny du kan ge och få kärlek av nu. För som tur är så finns det massor av "underbaringar"!

Kram Nina.