New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 1143 ggr
Skogalund
0

GOD MIDDAG 29 JULI

I dag är det sista dagen på jobbet innan fyra dagars ledighet. Skönt! Jag ägnar dagen åt att plocka upp tygrullar på hyllor som jag och pappa hjälptes åt att skruva upp i går. Vi har gjort om lite i affären, så det är kul att få ställa i ordning alla grejer så som man vill ha det.

I helgen ska jag ägna mig åt hemmet och hästarna. Vi ska flytta en del hästar till stora sommarbetet som är fem kilometer hemifrån och flytta om lite poå en del andra hästar också.

Så blir det förhoppningsvis en del ridning för Minou också. Jag är alltid med när hon rider. Även om hästen är supersnäll så kan det hända saker och då vill jag vara närvarande.

På lördag natt kommer en ny häst till stallet. Det är vår hyresgäst som köpt sig ytterligare ett russto. Hon kommer med en färja från Gotland, så det är därför hon kommer mitt i natten. Det är en dotter till Desireés elitpremierade sto Wirka. Det blir spännande!

Mångaav er andra ska kanske till Vetlanda i helgen, jag hoppas att ni får en härlig helg full med massor av fina New Forestar.

sallberglina
0

ha en bra helg! själv jobbar jag.

Hovgarden
0

Åh vilket sto har hon köpt? Jag hade ju Winna som borde vara släkt med Wirka.

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Skogalund
0

Det är Wendela 5 år, ljusfux med vil man och svans, precis som mamma Wirka. Vem hon är efter vet jag faktiskt inte. Tyvärr fick hon svår kolik under torsdagsnatten, så det blev ingen båtresa för henne i helgen. Hon repade sig så småningom, som tur var, så hon kommer till oss lite senare.

Vem var Winna då? Var det en av dina foderponnyer?