Kvalitetstävlan, Rånäs 2010-08-08
Saknar en tråd om kvalitetstävlan och treårstestet som var igår i Rånäs. Inga New Forest-fan som var där och har lite resultat??
I alla fall; en vacker New Forest tog hem segern igår med både hoppdiplom och gångartsdiplom. Tyvärr står jag bara för fotona, har ingen koll på namn, men någon annan kanske har? Grattis i alla fall till ägarna och jag måste säga att det var en helt underbart fin ponny!

Den ser jättetrevlig ut! Det är bara att hoppas att det dyker upp någon som har katalog/resultat. Tyvärr finns ju ingenting på arrangörens hemsida.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Det här ska vara Golden Blazie
e.Rodlease Dancing Gold RNF 132 u.Blaze RNF 2516
ue.Ballestero RNF 83
Hon fick i allafall 9,08 i hoppning !!!
Stämmer nog ganska bra det. Bra att någon har koll! ;)
Hade föresten fel om det där med gångartsdiplom. Tydligen fick ingen gångartsdiplom, även om jag fick för mig att denna häst fick det. 

Då har det kommit ut resultat på Ridsports sida idag. New forest ponnyerna har lyckats väldigt bra!
Från Ridsport
"Bland 3-åringarna lyckades new forestvalacken Esse Golden Power (e Willoway Goldigger u Esse Paulin RNF 1605 e Prinsen, uppf Esse Stuteri, Varekil äg Krister Skånberg, Ekerö) riktigt bra i båda grenar med ett toppresutat i hoppning. 53 poäng totalt och maxpoäng 10 i båda hoppbetygen. Lägg därtill 49 poäng i gångarter, vilket gav dubbla utmärkelser."
Förutom Golden Blazie som nämnts i tidigare inlägg står det att även Tricky Tambourine e Parks Tambour har erhållit utmärkelse i hoppning-
Läs hela artikeln här inkl bild på Esse Golden Power:
http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=477862
Stort grattis till alla fina och framgångsrika ponnyer!
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Jag såg denna tråd försent, Har lagt upp alla NF resultaten i en egen tråd.
Mvh
Marie