God morgon 10 augusti
God morgon!
Här har det börjats jobba och hjärnan är seg som kola… inte kul alls.
Igår var jag ute på promenad med ponnyn och tittade efter kantareller för nu har det minsann regnat tillräckligt tänkte jag. Hittade litegrann men inga stora mängder, men de som jag hittade var fina. Petronella tyckte det var jättekul att gå off-road utanför vägarna och traskade på med örona på spets. Tyvärr höll hon på att traska rakt in i kantarellerna med sina hovar också och matte skrek i högan sky! Ingen riktigt bra kantarellponny inte.
Jag har uppdaterat lite här på sidan de senaste dagarna som ni kanske har sett, diplomstona fyller på hela tiden. Jag har fått kännedom om ytterligare ett par som jag lägger upp i kväll eller i morgon bitti om ingen annan hinner före. Ha det gott!
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus
Hallå!
Jag har också haft turen att hitta svamp när jag varit ute i skogen med Minou, när hon ridit. I söndags hittade vi kantareller som räckte till en smarrig kantarellsås som vi åt ihop med fläskfilé och pommes anna. I går hittade vi en gigantisk stolt fjällskivling, jag har aldrig sett en så stor tidigare. Den var närmre 30 cm i diameter. Den fick en av stalltjejerna ta med sig hem, för stolt fjällskivling var det bästa hon visste.
Nu är det jobb i tre dagar, innan jag har fyra dagar ledigt igen. Snart lider sommaren mot sitt slut och då blir det sexdagars arbetsveckor igen. Hoppas tiden står still nu ett tag………

Hej alla! Härligt att höra om kantareller var själv sugen på en tur till skogen i kväll men känner mig lite halv vissen, nu när skörden är igång är det bäst att inte bli sjuk!
Här händer mycket som vanligt, har tagit löver mina två första bokföringar så det är riktigt kul att få komma igång :)
Har haft semaster först 4 dagar i blekinge, helt underbara dagar! Sedan var vi hemma i en vecka för att sedan först hälsa på två dagar hos Sandra (stuteri Tomac) och min uppfödning Romeo som blivit så stor och snygg! Fick även hälsa på fina Diplomat så klart!
Efetr två underbara dagar där med sol, bad, god mat och shopping på Gekås så bar det av till Danmark, Lökken tillsammans med hela min släkt :) Även där var det god mat varje kväll då varje familj turades om att laga mat varje kväll så nog ökade siffrorna på vågen när man kom hem :P nåja de ska jag nog få bort snabbt!
Har anmält två hästar till riks, Tomacs Umbrella och Valentin Bernice. Någon mer som ska dit?

Hovgården Romeo O'C e. Marrondales O'Connor u. Rosita VI

Stackarps Diplomat klicka på namnet för att se honom fick inte till det på annat sätt tyvärr

Oj vad stor och vuxen Romeo ser ut! Tiden går verkligen fort. Ser jättetrevlig ut, är han hingst ännu?
Pssst du passade inte på att ta några bilder på Tomacs Tindra när du var där? Skulle behövas till presentationen av diplomstona. Annars kanske Sandra har något?
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Ja han är fortfarande hingst och vi hoppas han ska forsätta i den riktingen han går så kanske vi får se honom på Grevagården i vår :)
Nej jag tog tyvärr ingen bild och jag vet att Sandra gaft problem med datorn, men jag kan be henne ta bild :)