Funderar på att köpa NF - tips?
Har lite lösa funderingar på att köpa en unghäst av rasen New Forest. Har letat lite, men önskar nån slags förteckning över stuterier.
Kanske har nån här ett tips på var jag kan finna det? Eller kanske tips på nån bra uppfödare?
Under fliken länkar hittar du stuterier :)

Hm… kanske är jag blind eller måste jag kanske bli medlem för att se den fliken? Provar med det sista…

Hej!
Så trevligt att du funderar på en new forest! Under fliken länkar hittar du mycket riktigt alla de stuterier vi har hittat i Sverige som har hemsida. Du ska inte behöva vara medlem, den ska funka även om du inte är inloggad på iFokus ens. Du ser den rätt högt upp på sidan, i svart med vit text strax under där det står New forestponny iFokus. När du klickat på länkar så scrolla ner till 06 Stuterier och uppfödare.
Sen finns det en till salu lista på Svenska New Forest föreningens hemsida, du hittar den här: http://www.newforest.g.se/salu.asp
Du är förstås också mycket välkommen att lägga in en köpes annons här på sidan. Vad är du på jakt efter? Ålder, kön, storlek etc?
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Jodå, jag hittade efter ett tag. Har mycket snabbt och övergripande ögnat igenom alla sidor. Men sååå svårt att veta vilket stuteri som är bra…. Men jag har inte bråttom. Tänker en ponny till dottern när hon vuxit ur sin russvalack, dottern är idag 11 år.
Tror nästan det får bli en köpesannons….
Jag vet en C-ponny valack som är perfekt övergångs ponny han kan ridas av alla!

Fast jag söker en ungponny, max 2 år.
Ska fundera på en köpesannons och kolla runt lite…

Tomac´s Stuteri har en 1årig newforest hingst till salu. Blir C-ponny. En jätte mysig kille som kommer bli en perfekt barn ponny.
titta gärna in på vår hemsida.
Häls Sandra
Min syster har ett 2års sto till salu oxå E.Sörbys Xero U.Diplomsto Morfar är Miclas Micado
Halvsyster(samma mor) Fick dubbeldiplom på treårs test =)
Min syster ska sälja av sina hästar då hennes tid inte räcker till. Så hör av dig om du är intresserad.

Hej !
Har en 2,5 åring valack till salu E. Darth Light U.Scaldia´s Fleur.UE Marrondalens Macintosh.Mamman är köpt från Holland som 1 åring.
Han är en mindre d-ponny genomsnäll och lätt att rida,även för yngre barn trotts att han är så ung.Riden i alla gångarter.Genomsnäll och positiv.
Hälsn Åsa Collin Surahammar