God förmiddag 23 september!
Länge sen jag skrev här mycket har hänt den senast månaden!
Förtst framgångarna med Bernice och Ella. Sen ner i träsket då min sambo och jag ska (har) separerat.
Så vad händer? Jo förmodligen allt och lite till :P Jag och några av hästarna kommer flytta ner till Hunnestan (utanför Varberg) där Sandra (Tomacs) hjälp mig att fixa boende till både mig och hästar. Sen så har jag sökt endel jobb där nere, varit på intervju på ett jobb som jag ska provjobba på på söndag.
På lördag är det ju årets ponny i samband med Ungponnychampionaten så jag och Bernice ska dit. Även Sandra och hennes fina Diplomat ska dit :)
Oj oj oj säger jag bara och det är bara en bråkdel av vad som händer mitt i allt just nu.
Hur mår jag, jo då livet känns på topp, jobbigt när man är poå Hovgården bara bodde där i 5 år och det är ju inget man bara glömmer… Men det känns enormt spännande att komma ner till västkusten och viktigast av allt hästarna <3
Får väl se hur saker och ting utvecklar sig, kanske måste sälja/låna ut någon mer häst än de jag tänkt, men förhoppningvis inte än iaf.
Vill tacka alla som har hjälpt och stöttat mig och är så glad och tacksam för minsta ord!
Bifogar bilden på mig och Bernice från RIKS, det smilet vill jag leva med restan av mitt liv!
Lycka till med allt och hoppas ni kommer trivas!!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
Jag ser på föreläsning just nu och väntar samtidigt på samtal om min leverans av hinder ifrån Safety System som jag beställde för över en månad sedan. Ridbanan blir aldrig klar p.g.a. trasiga maskiner, regn o.s.v. vilket är enormt tråkigt!
Aqua ska få träna för instruktör (dressyr) första gången på söndag och ev. vara med på hoppträning (uppvärmning) nästa torsdag. I övrigt så bantas hon just nu inför utställningen på Mantorp.
Hästarna mår bra nu när det är lite svalare ute. Jag tycker också det är skönt, men regnet får gärna utebli.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Tack :)

God morgon på er, även om det är dagen efter.
Själv har jag fastnat i ekorrhjulet och allt bara snurrar fort fort. Idag åker jag på en kurshelg med jobbet, är hemma igen måndag kväll. Det är så j-kla typiskt, just ungponnyhelgen så sitter jag fast i en konferenslokal i Varberg bara några mil därifrån och har ingen chans att komma från… Har dessutom en förkylning på g så jag är rätt trött just nu.
I onsdags var Petronella med på en clear round på hemmaklubben med sin medryttare. Vi har ett väldigt litet ridhus, jag tror tom det är mindre än 20*40 så när bana är uppe är det bara svängar och hinder. Det var deras första start så de hoppade 60 och 70 med två rosetter som följd.
Lycka till i helgen Katja och alla andra som ska till Falkenberg!
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus