God Morgon 2 oktober
God morgon!
Lördag idag, gött! Ska ägna dagen åt att komma ikapp lite här hemma, jag har ju inte varit hemma så mycket de sista helgerna. Planerar också att skritta ut en runda med Petronella, det är mycket jakt hos oss nu så man får passa på dagar då det är fritt i skogen. Jag står ju uppstallad mitt i ett hjorthägn och då är det sånt som händer ibland framför allt på hösten. Sen ikväll blir det utgång med stalltjejerna.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus
låter som en bra dag! Jag halvjobbar lite med hippotekets webshop och borde plugga hela dagen. Hade ute en häst imorse och ska göra något med aqua ikväll, funderar på att släpa upp lite bommar till en hage och longera över. får se! sedan blir det fix inför tävling imorrn.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Hmm.. Har pluggat å pluggat å pluggat å hängt på Fight Center.
Inte så mycket ponys. Dom har fått vila i 3 veckor.. Ska börja rida lite idag…
Fint väder har vi iallafall! Och har haft ganska länge, eller vad säger ni..?
Jag är rätt trött på allt just nu: inget jobb, skola, resttentor, hästar, stall, riding, katter, träning… Därför har jag bestämt att 17.00 på onsdag sätter jag mig på Linköping-Amsterdam flighten och ser om mitt liv blir roligare med en långweekend away!
Mitt plugg går riktigt långsamt. Har bara tagit mig igenom en halv föreläsning ännu. :P Bloggen uppdateras ju å andra sidan! :P
Vi har det mest grått här faktiskt, men många verkar ha det så fint? Lite sol förut.
Hoppas helgen gör dig gott
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Härligt med en långweekend!
Jag har faktiskt också bokat resa alldeles precis. Det blir en vecka i Puerto de Mogan på Gran Canaria i slutet av november. Ska bli sååå skönt att få komma bort en vecka från allt det vardagliga.
Har satt mig framför ryttar VM nu och tittar lite på dressyren, men det är ju inte lika kul utan svenskar. Får se om Eurosport sänder lite från fälttävlans terräng sedan, det kan bli spännande!
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Igår var jag hos Emelie och Chim och åt en underbar middag och hade jätte mysigt hela kvällen, kommer sakna dom så mycket nu när jag flyttar men de har lovat att komma och hälsa på :) Sovmorgon där i morse första gången på länge, så skönt. Men vaknade ju ändå kl8 men jämför med 6 så är det ju ändå 2 timmar :P
Idag ska fixas lite vet inte riktigt vad jags ka ta tag i så mycket och man bara blundar för det…
Härligt med semester! Skulle oxå vilja åka någonstans! Men det lär det inte blir något av med. i början av nästnästa vecka börjar jag på nya jobbet och 16-17 flyttar jag ner det mesta.. känns märkligt men jag hoppas att det kommer gå bra!

#2 Vad roligt med en resa Karin! Hoppas du får trevligt :)
Själv har jag varit i det närmaste datorlös ett tag nu. Var rädd att min stora dator höll på att krascha så jag har fått köpa mobilt dygnssurf till min mini-pc istället. Inte så kul men det funkar.
Min externa hårddisk lämnade jag in på lagning i mitten av augusti. Tyckte det började dra ut på tiden så jag kontaktade företaget och till slut, efter flera dagar, kröp det fram att de hade råkat slarva bort den! Som tur var så hade jag tömt den innan jag lämnade in den *puh*. Så utan extern hårddisk och den stora datorns ena "fot" hängade ut över ättestupan har det varit minst sagt svettigt här i några dagar nu. Stora datorn har jag fått köra i felsäkert läge (då är det inte mycket som fungerar kan jag lova!) så har jag fått föra över alla viktiga filer (mest foton av någon underlig anledning) till mitt 16Gb USB-minne, lastat över dem i minidatorn, tömt USB-minnet, tillbaka till stora datorn för att hämta nya filer osv. Behöver jag säga att det var SKITTRÅKIGT?? Nu har jag iaf fått en ny extern hd och har kunnat göra en systemåterställning på stora datorn. Och peppar peppar, just för tillfället verkar det fungera iaf 
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C
kombinationen minidator + mobilt bredband har jag också haft. gäller att ha tålamod då! ;) (iaf om det är så dålig täckning som där jag tydligen alltid är)
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

blev prag tillslut efter att ha bestämt mig för annat ca 10 ggr innan. nu är vi här och SEMESTER ÄR BRA för kropp och knopp!
hoppas det är ok hemma!