New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1132 ggr
Nellan
0

God morgon 19 oktober

God morgon!

Här regnar det på tvären minsann ska jag säga. Det blåser som tusan och regnar samtidigt och det är ett riktigt höstrusk. Blir att dra på sig regnstället på väg till jobbet, tror i alla fall att jag har medvind dit…

Har ägnat morgonen åt att kolla igenom listan över anmälda till förbundets unponnyfinaler. Något ska man ju göra när man ändå vaknar tidigt. Hoppas vädret blir bättre framåt kvällen, inte kul att rida när det är så här och ridhuset är upptaget hela kvällen idag…

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

sallberglina
0

God morgon!
Jag har varit ute och fodrat och sitter nu inne och väntar på att min häst ska få i sig lite hö. Hon har börjat tycka det är ganska ointressant.. Igår var Aqua och jag och fortsatte inhoppningen och jag fick mig min första flygtur ifrån henne. Hon ogillar skarpt vattenmattor! Visst ska det börjas i tid, men kanske inte så pass att det slår tilt i unghästhjärnorna?

Idag ska jag plugga som vanligt och framåt kvällen bege mig ut i det gråmulna vädret med hästarna. Aqua ska ställas ut i helgen så jag funderar på att träna lite med henne. Vill gärna få henne mer vaken i både skritt och trav. Förslag?

Hovgarden
0

God morgon, instämmer med Nellan, här i Varberg var oxå regn och blåst - från sidan… Nu är det peppar uppehåll och man kan ana något blått bakom det gråa :)

Jobbade min första morgon idag på gården :) Gick kanon! Trivs bramed så väl kor som arbetkompisar och shemat kommer passa mig kanon :) Även om det är okristligt att börja 4.. Kunde knappt sova i natt då jag var så nervös att försova mig :P Brukar inte göra det men första dagen är ju dumt att försova sig…

Ska duscha och sen sova en släng. Sedan blir det fix med hästarnas hage :)

Nellan - Vad är förbundets ungponny finaler?

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Karinpe
0

Godmorgon! Här regnar det för första gången på hela hösten. Toppenväder hela hösten!

Prövade lite ponnyridning igår för första gången på fem veckor. Hjälp! Pigga och busiga vildhästar! M1 superstressad och gick bara uppåt inget framåt. Fick tillslut endast skritta på en volt med halvlånga tyglar. Hon gjorde sitt första bocksprång med ryttare igår också. Tyvärr va det inget glädjeskutt utan en protest mot den elaka ryttaren som satt på… M2 gick bättre. Hon blir inte lika stressad av att vila lite, tydligen…

Fick till en träning för egen del igår också. 10 st nybörjare som jag haft sen juli-augusti blev förra veckan uppflyttade (av grupp- och passansvarig) till fortsättningsgruppen. Jag gick på fortsättningspasset som hålls av min kompis Mårten; för att träna med mina ex-nybörjare. Duktiga! Passet va kul också, Mårten är duktig. Vi gjorde mycket närkontaktsövningar i par, men utan skydd.

Skolan är tråkig. Ekonomi wht?! Nej nu är jag riktigt pepp att söka jobb! Tagga tagga tagga!

På dagens agenda står: Rida båda ponnyerna i regnat, köpa höstskor, köpa hästmat, städa upp i stallet, tvätta och hålla nybörjarpass på kvällen. Hinenr jag ska jag även försöka plugga samt träna själv innan nybörjarpasset. .. Ah och söka jobb såklart!

Ha en bra dag!

Hovgarden
0

Karin vad är det du tränar utan skydd :PDuktig du är som har så fullt upp! Häst männsikor måste vara tokiga som alltid sika ha 1000000 saker för sig..

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Karinpe
0

Hästmänniskor är helt galna! Tror att vi kan leva det liv alla andra lever och dessutom vara 2-6 timmar med våra djur varje dag exkl. storstäning av stallet/tävlingar på helgerna.

Jag tränar (och håller även pass i) Muay Thai och kickboxning. En gång i tiden (ett år sedan) körde jag min 3 max 6 pass/vecka: 6-15 timmar/vecka. Nu har jag gått ner och håller ett pass/vecka + försöker träna själv minst ett pass varannan vecka.´.. Anledningen att jag gick ner i tid var att jag ville hinna rida lite mer. :)