New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 2496 ggr
Foresta
0

Godmorgon 23 oktober

Efter en höstdag med strålande sol igår har jag vaknat upp till ett regningt Skåne idag. Hästarna ser iallafall nöjda ut, de har fått en ny ensilagebal att tugga på, och de är ganska feta efter sommarbetet.

Fölen har växt rejält, och jag är nöjd med alla tre: Dimmans Delphi e.Skattegårds Porter u.Hembys Daphne ue.Miclas Activ, Dimmans Kaiser e.Skattegårds Porter u.Fredriksbergs Kamé ue.Smedhults Cavat och Dimmans Et Cetera e.Jolly Roger u.Dimmans Elmia ue.Silverlea Buckskin. Alla fölen är släkt då Silverlea Buckskin återkommer som farfar till Delphi och Kaiser och morfar till Et Cetera, och Smedhults Cavat är morfar till Kaiser och morfarsfar till Delphi, men särskilt lika till utseendet är de inte.

Idag blir det inte mycket hästjobb för övrigt, jag skall städa inomhus (det regnar ju ändå ute…), skjutsa och hämta en av mina söner som skall på kalas, och försöka jobba undan lite pappersjobb som jag ligger efter med.

Jag skulle önska att jag kunde uppdatera min hemsida, men tyvärr saknar jag ett par program efter mitt datorbyte i somras. Tar nog en tur in till Malmö och införskaffar dem i morgon. Skall passa på och köpa några julklappar också, jag tycker inte om att gå i affärer, särskilt inte när det är mycket folk, och jag tycker om att vara ute i god tid. Det är ju "bara" två månader kvar till jul…Flört

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

mugogi
0

Själv sitter jag vid datorn och gör inte mycket alls. Jag borde skicka iväg lite foton som folk har beställt men det är ju så fruktansvärt tråkigt att redigera bilder. Så beställ inga foton av mig, jag får aldrig tummen ur att göra iordning dem! Jag borde även namna alla bilder jag tog i somras men det är lika tråkigt det. Jag får förlita mig på mitt goda minne *hrm…* istället. Min kamera fick spunk på NFSM och alla bilder ligger huller om buller. Suck.

Egentligen sitter jag vid datorn för vovvens skull. Hans absoluta favoritplats är på skrivbordet! Och man får väl ställa upp lite extra nu när han har varit sjuk och varit inlagd på sjukhus och allting Kyss

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Skogalund
0

Lyckliga Laban som har en matte som "offrar" sig och sitter vid datorn för hans skull ;)

Skämt åsido, hur mår han nu den lille krabaten? Vad var det för fel på honom när han blev sjuk?

I dag har jag lyckats med att inte göra tillräckligt, som vanligt. Jag begriper inte var tiden tar vägen. Det blev bara de obligatoriska sysslorna som blev utförda, men på helgen vill man ju hinna lite mer än vanligt. Det är ju verkligen konstigt att jag inte gjort det, med tanke på att jag är hemma åtta timmar mer på helgen än på vardagen.

Jag tar nya tag i morgon i stället! Man får aldrig ge upp :)

Hoppas ni allihopa får en bra lördagkväll och en bra söndag!

Nellan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll!

Vädret är verkligen bedrövligt, mycket regn blir det…

Denna helgen har vår lilla klubb klubbmästerskap. Min medryttare var sedan tidigare anmäld till hoppningen som går i morgon men idag bestämde hon sig hastigt för att vara med på dressyren också som alltså gick idag i lätt C:2. Petroella har ärligt talat inte gått ett dressyrprogram i hela sitt liv och hon har en kortsida med läkare och massa grejer som hon tycker är lite läskig så poängen blev väl lite därefter. Min medryttare är inte heller superduktig på att rida henne i form, men jag tycker ändå att det var roligt att L ville vara med som övning.

vi får väl se hur det går på hoppningen i morgon som är deras starka gren. Tycker dock att Nellis har kännts lite loj på sistone och hon har gått rätt hårt denna veckan men jag hoppas ändå att hon kan tända till när det kommer fram hinder. Tyvärr ska det då regna i morgon också…

Bild när de närmar sig farliga kortsidan

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

sallberglina
0

Jag har jobbat och när jag kom hem mötte jag 4 genomblöta hästar som ville komma in. Tog ut och longerade Aqua lite för att se om hon hostade, då hon varit lite förkyld. Ingen hosta och ingen färgat snor --> jag anser att hon är frisk.

Sedan fick Aqua stå inne och torka och sedan har jag "tofsat" manen och borstat inför morgondagens utställning, om jag nu hittar dit.

Skogalund
0

Lycka till Lina!

Jag väntar spänt på en rapport :)

sallberglina
0

Det gick långt över förväntan, men jag får rapportera mer senare! Ska ut och ta in odjuren och rida Bellona nu.

mugogi
0

#2 Veterinären vet inte riktigt vad det var för fel på lilla Laban. Något strul är det med magen men röntgen visade inget och hans blodvärden är bra. Han var uttorkad och fick dropp och så fick han med sig lite magkatarrsmedicin hem. Och så ska han gå på "snäll-mot-magen-diet" i 3-4 veckor. Hur nu det ska gå… :/

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

mugogi
0

#2 Veterinären vet inte riktigt vad det var för fel på lilla Laban. Något strul är det med magen men röntgen visade inget och hans blodvärden är bra. Han var uttorkad och fick dropp och så fick han med sig lite magkatarrsmedicin hem. Och så ska han gå på "snäll-mot-magen-diet" i 3-4 veckor. Hur nu det ska gå… :/

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Skogalund
0

Hoppas allt går bra med honom nu då! Så du får behålla honom ett långt tag till.

sallberglina
0

Håller med ovanstående!