New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 897 ggr
lovsjoen
0

God Morgon 27 oktober

Eller god förmiddag kallas det kanske vid den här tiden Glad

Jag har varit och besiktigat min bil nu, hmmm den blev underkänt…. men det var väl lite slarv från min sida. En positionslykta som inte funkade. Jag kollade i morse, och missade at det var något som inte funkade Foten i munnen

Men jag behövde inte komma tilbaka i allafall. Men dessa bilar är det ju alltid något med, bakdäckena slits ojämt. Så en tur till verkstaden måste jag snabbt !!

I går hade vi -10 här på morgonen, lite kallt. Men jag tror jag hellre vill ha det än detta trista väder vi har i dag. Några plusgrader och regn. Hoppas det blir bättre, ett ridhus hade varit bra i dag ! Jag har inga i min närhet. Närmaste finns ca.2,5 mil härifrån Rynkar på näsan 

Ha en bra dag Glad

sallberglina
0

Nu blev det visst två god morgon-trådar idag! Tungan ute

"Idag lyser solen med sin frånvaro och det är frostigt och kyligt ute. Kanske kommer det börja regna framöver, hoppas inte, för jag hade tänkt rida båda framåt eftermiddagen. Aqua är lite förkyld men väldigt pigg, så hon får gå lugna turer nu.

I övrigt ska jag försöka plugga lite idag, är verkligen skittråkigt att tentaplugga, och annars snorar och hostar jag mig vidare!

Förresten, är det inte jättetrist att man inte kan ladda upp större bilder direkt på sidan? Jag tycker det är så jobbigt att behöva ändra storlek o.s.v. för att de ska kunna läggas in. Borde inte iFokus kunna minimera dem vid uppladdningsprocessen istället?

Ta hand om er!"

Hade inte riktigt så kallt här idag! Trist med bilen. Min gick igenom men tror du den funkar för det? Nepp! Haha

lovsjoen
0

Konstigt att det blev två trådar, jag kollade ju före jag skapade tråden (och även efter). Då fanns ingen annan, jaja…

Foresta
0

Godmiddag,

Jag städar idag, och det är en mindre rolig sysselsättning, därför är det lätt att fastna vid datorn… Men jag skall nog hinna med både och…

Här är det trist höstväder, regn och blåst, huuuu…

Fick hem min treåriga Electra (helsyster med bl a Eros) igår, hon är i strålande skick så det bär mig nästan emot att släppa ut henne bland de endra "grisarna" i flocken. Ponnyerna har verkligen satt en rejäl vinterpäls i år, undrar om det är ett tecken på att det blir en riktig vargavinter i år?

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

sallberglina
0

#2 Ja, jag kollade också! Kanske skrev vi samtidigt? :P
Mina har inte fått så vansinnigt mycket päls alls..

Hovgarden
0

Här i hunnestad är ösregn och jätte trist så det var skönt att får färdig lösdriften så de kan gå in pållarna:) Håller på och packar upp grejer och slänger om vartannat..

I kväll är det bonde ska till Sandra och titta. i morgon fm är jag ledig så då blir det lite pyssel inne och med hästarna. Kanske ska verka någon av dem:)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Karinpe
0

whooot -10!??!?! seriously!?

här (Linköping) är det ett par minusgrader som kallast på nätterna, och ett par plusgrader på dagarna.

idag har jag inte gjort ett skit. missade föreläsningen som va nångång på morgonen. igår sökte jag ett par jobb iallafall, imorgon ska jag söka fler. ;)

lovsjoen
0

Det här blev en riktig bra dag endå, mitt upp i detta urusla väder Glad

Jag fick bara ridit två ponnyer i dag, då var jag så blöt att jag tyckte det fick vara bra. Håller inte alls med om att det inte finns dåligt väder,bara dåliga kläder. DÅLIGT VÄDER har det varit i dag Rynkar på näsan

Jovisst #6, seriously -10 (men det var på morgonen, det blev ju i allafall lite varmare utöver dagen).

Men tilbaks till den bra dagen.  Först så hittade jag ett mail i min inbox om att jag hade vunnit en kolla-masken låda (genom att ha varit med på en marknadsundersökning). Den är värd ca. 300 kronor, inte så mycket men kul endå Flört

Så dimpade New Forest bladet ner i min brevlåda. En ny resa till New Forest ska arrangeras 2011, och jag har anmält mig redan Glad

Kul att ha något jätteroligt att se fram emot !!

sallberglina
0

Kolla masken är inget billigt! Absolut ett bra pris. :)

Jag fick båda hästarna ridna idag och har kommit igenom en del anteckningsmaterial, men gud, hur ska jag klara den här tentan?!

Hovgarden
0

Har ni kollat med SVA alla som har 8 hästar eller fler får rabatt när man gör träckprov, jag har använt mig av dem, smidigt och bra :) och mycket billigare än kollamasken om man har många hästar :) (tror inte de var så dyra för enstaka hästar heller, värt att kolla :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Foresta
0

Jag har också skickat direkt till SVA.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

sallberglina
0

Hade kolla masken sist men då var det gratis eftersom vi ingick i deras forskning. :P SVA har väl inte riktigt samma analyser hr jag för mig om, men de är nog tillräckligt

Karinpe
0

Eftersom jag inte har nått jobb så kan jag tänka mig att anmäla mig till randome biologikurs, få tillgång till analyslabb och sedan ta emot era prover för analys!

Jag har full förståelse för prissättningen på analyserna, men oberoende av det så är det mycket pengar, speciellt om man har två eller fler hästar. Har sparat in endel pengar på avmaskningen, iofs.

Hur och var kan jag lära mig mer om avmaskningspreparat och vilket som ska användas när mm? Veterinärer har ju endel olika åsikter runt detta. Allt ifrån "om du inte kan visa upp ett ananlysresultat på papper så skriver jag inte ut något till dig" till "jag tror inte så mycket på nogrannheten hos maksproverna"…

Nellan
0

Jag använde dessa http://maskkontroll.se/ nu senast, var billigare än kolla masken. Priserna är för individprov men gäller när man skickar in alla samtidigt på samma följesedel

199 kr/st 1 till 2 hästar

179 kr/st 3 till 9 hästar

159 kr/st 10 eller fler

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

sallberglina
0

Tack för tipset #13!
#12, ja veterinärerna verkar ha olika inställning till det här helt klart.