En vän för livet
I denna tråd kan du få skriva om en NF som varje dag får dig le, som du älskar mest, och en vän för livet.
Berätta om era framgångar och motgångar med en massa bilder och fakta, hur ni träffades för första gången och varför just den hästen är speciel!
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Vilken kul tråd! :)
Min första ponny var Mirabella IV e. Mockbeggar Thundercloud u. Dinette ue. Robin, född 1978, och som ni förstår var hon ganska gammal (ca 20 år) när jag fick henne av mina föräldrar. Bella hade, om jag förstod rätt, gått SM i hoppning och hon var inte riktigt som någon annan NF jag har mött - för hon var ovanligt het, men ack så snäll.
Jag hade turen att få en så fantastisk häst, men tyvärr skadade hon sig på en eltråd och återkom aldrig riktigt efter den skadan. Men det är den ponnyn som har fött mitt intresse för den här fantastiska rasen!
Mer bilder kommer.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
På bild i sin box där hon stod under sina sista levnadsår. Så vacker!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
Min andra ponny blev även denna en NF. Simon är född 1997 och honom hade jag i 5 hela år. Han är e. Silverlea Sunseeker u. Elvira ue. Santi, och jag köpte honom som 5-åring. Simon var till skillnad från Mirabella IV (ovan) ganska slö, men han lärde mig otroligt mycket!
Tillsammans hade vi placeringar upp till nationell LA i hoppning och vi deltog i några fälttävlingar där vi segrade samtliga. Idag bor han hos en ny familj i närheten av var vi bor nu, och de tävlar honom lite och Simon har det jättebra! En av de värsta dagarna i mitt liv hittills var dock den dagen vi åkte och lämnade Simon efter 5 år tillsammans.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
Och just nu är det den här lilla damen vid namn Dunders Aqua som har fångat mitt hjärta! Hon är född 2007 och är e. Fredriksbergs Kavat u. Corall ue. Bacarac. Aqua är en otroligt trevlig individ och jag hoppas på några fina år tillsammans med henne innan någon annan liten flicka eller pojke får ta över henne, alternativt om hon får stanna hos oss (chansen är ju ganska stor när de är så härliga).
Ni kan följa oss i vår träningsdagbok med! :)
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Jäätte fina texter, bilder och hästar! :D
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Mirabella IV var ju underbart söt!
Och jag läsar din och Dunderns Aqua träningsdagbok ;)
Simon var också jätte fin! <3
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#9 Ja, Bella var verkligen en vacker häst och Simon en fantastisk läromästare! Kul att du följer Aqua och mig.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Ja missa inte att följa mig och Nora här: http://finanora.blogg.se
Några fler som har NF ponnyer som är era vänner för livet?
/Johanna
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥