God förmiddag 25 oktober
Nu sitter jag här ännu mer förkyld än igår, eftersom gårdagen tillbringades mestadels ute i regn med blöta skor. Jag kan fortfarande inte riktigt inse att min lilla ponny fick 40 p på utställningen igår och BIR-rosetten är onekligen vacker där den hänger ute i stallet.
P.g.a. förkylningen går det mesta i slow motion idag, så jag har ännu inte hunnit börja plugga. Inte bra, då det väntar tenta nästa vecka! :( I eftermiddag ska jag iväg med min storhäst till tandläkaren och imorgon ska Aqua på hoppträning igen. Det blir lite intensivt nu, men vi måste passa på när vi fortfarande kan köra.
Efter utställningen igår tog en tanke om betäckning fart igen, så ígår kväll satt jag och kollade lite hingstar i närheten (Småland, Östergötland främst). Jag återkommer hela tiden till Marrondales O' Connor som jag tycker verkar mycket trevlig! Tror ni han skulle passa på dam, eller har ni några andra förslag, ni som är lite mer inne på avel än mig som är relativt "ny" inom rasen.
Hoppas ni alla får en bra dag!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Krya på dig! :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Grattis till utställningsframgången och hoppas att du mår bättre snart.
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

Krya på dig Lina!
Själv sitter jag tyvärr just nu och lyssnar på hur AIKs supportrar sjunger utanför fönstret när AIK precis gjorde 0-1 på HBK. Ajajaj. Inte bra, HBK skulle behöva lite poäng idag. Men än är ju inte matchen slut.
O'Connor är inte ett dumt val. Hans avkommor har gått bra på unghästtesterna och har börjat leta sig ut på tävlingsbanorna nu, de äldsta är väl 5. Petronella har en lillasyster Panina som är e O'Connor. Hon fick diplom som 3-åring och gångartsutmärkelse på kvaliten i år som 4-åring. Hennes uppfödare var väldans nöjd med henne på alla sätt och vis.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus
Ja, jag gillar honom verkligen! Snygg, relativt ädel i sin kropp, bra galopp och hopp. Men jag tar mycket tacksamt emot alla tips!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
Har också förstått att många är väldigt nöjda med avkommorna.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Om det bli rnågot av så hoppas det blir fina avkommor!
Have a good day everyone!
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Självklart ska du betäcka!
Tänk bara på att NFponnyer är omöjliga att sälja eftersom dom är så fina och mysiga. :) Har du plats för och tid med fler hästar? (En unghäst som man inte gör något med kostar lika mycket i övrig drift, och tar lika mycket övrig tid som en tävlingshäst.)
Haha, ja det ligger något i det du skriver! :P
Har en plats till och hästarna får den tiden de behöver, skolan kommer sedan och jobb därefter. Så är min prioritetsordning.
Ponnyer är ju ganska tacksamma ändå eftersom de inte kostar alls så mycket i drift vad gäller ex. foder och försäkring som ett halvblod. Lägger inte lika mycket tid särskild på mina unghästar som på min tävlingshäst. Vi har ju fyra hästar nu, varav två inte rids.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

#8 jag har 5 hästar varav 2 kan ridas, men ingen rids pga tidsbrist. :( att mocka och fixa, släppa in och ut, packa höpåsar tar urmycket tid. det är i princip det enda jag gör förtom att gå i skolan, surfa fäjsbok och träna själv. mycket av det som en gång va roligt har försvunnit….
…sen när dom små blir stora och ska ridas då?
#9 Ja, tala för dig själv vad du hinner med, men avgör inte vad andra hinner med för det? Varför skulle jag ens överväga tanken om jag inte visste att det fanns tid?!
Jag och mamma har hästarna tillsammans och vi hjälpts åt med dem. Vissa veckor är jag borta i skolan och då tar mamma alla, men då rids dem inte. Övriga veckor rider jag båda 3-5 dagar och jag är väl i stallet mellan 3-5 h/dygn.
Jag pluggar heltid på universitet och har två jobb (eftersom jag inte tar lån) samt fyra hästar. Har man inte tid/ork/prioriterar sina hästar tycker jag inte man ska ha dem!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

#10 nu tor jag inte du ska ta illa upp åt det som Karin skrev. Vi har nog många varit där då man helt plötsligt har för många hästar och den där sista hästen blev för mycket. Klart du klarar det :) Men det är inte allt för ovanligt att det inte alltid blir som man tänkt sig heller, jag är övertygad om att Karin bara menar väl :) Hon har ju själv pluggat och har det tufft just nu, kanske är det så att hon bara ville dela med sig av sin erfarenhet :)
#11 Ja jag förstår väl det, men känns som jag ofta får lite negativa meninga rmot mig här. Jättetråkigt. :( Är lite skör personligen just nu efter en mer eller mindre familjetragedi bl.a.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Lina, tagga ner! Ingen är emot dig, jag vill bara vara hjälpsam.

Så blir det något av? :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
av vad?
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

#15 Betäckningen? :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#16 Det får vi se nästa år. Har bara börjat spana lite hingstar ännu. Plats har vi! Förhoppningen är att hinna ut och tävla lite innan betäckningen, men man vetju aldrig hur länge vintern hänger i.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

#17 Okej vad kul! =)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Det kommer bli kanon tjejen! köp hingstkatalogen om du inte har den eller surfa runt på snfs hemsida bland hingstarna :) gör listor och åter listor med plus och minus för hingstrana så ska du nog kunnagallra ut några :)

Ja gör som Hovgarden skrev! 
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥