God kväll 31 oktober
Usch vad jag avskyr att åka till Kalmar i skolan! Det är så jobbigt att lämna hästarna och en hel vecka ska packas ned i en väska för att sedan hamna på ett vandrarhem med massa andra människor, och enda ensamheten (jag är ganska osocial med människor) får man när man står i duschen extra länge om kvällarna. 
Den här dagen har gått för fort! Jag gick upp halvsju imorse och fodrade, red en häst och mockade. Sedan plugga någon timme för att åka vidare till jobbet och därefter slänga i sig mat och ut med nästa häst i mörkret (efter omställningen blir det ju mörkt alldeles för tidigt). Nu är det packning på schemat och sedan plugg igen!
Hoppas ni har haft en bra dag och har en bättre kväll än mig.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Oj oj oj vilken dag! Själv har jag sett på bio men börjar bli sjuk så har vilat iprincip halva dan. Sen mockade jag och fyllde på vatten m.m
Kul är det också att kattungarna nu får gå lösa i stallet, de är såååå söta, de är grannarnas och de heter IT (uttalas iti) och Kvacki 2.
Hoppas du får en bättre dag imorgon Lina! :)
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Imorrn:
Säkert missa tåget för bilen inte startar, alt. få migrän på tåget och komma för sent till Kalmar, och sedan släpa tre väskor till vandrarhemmet på Kalmars jobbiga trottoarer och bädda min översta bädd i tvåvåningssängen. Sedan iväg och äta innan skolan och då kommer jag säkert ha migrän/huvudvärk och vara skittrött. På kvällen måste vi gå och handla mat och sedan försöka sova inför tentan på tisdag som kommer gå åt skogen.. Drömscenario!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

#2 Lina, var inte så negativ! Det kanske blir en super dag imorgon!
hahaha du får igång bilen, på tåget tar du en ipren tablett o huvudvärken försvinner, du hinner i tid, du kommer inte vara trött och inte ha migrän och tisdagen kommer inte gå åt skogen, haha :D
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Om man ändå kunde vara lite positiv till detta, men det är omöjligt! Så sjukt mycket på så kort tid och man blir helt slut efteråt. Usch
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
I dag har vi hämtat hem de två sista hästarna från sommarbetet. Det känns skönt att ha alla hästar hemma igen, men de blev inte så väl mottagna av de som gått hemma hela sommaren. Fast alla gick tillsammans hela förra vintern. Det är intressant att se hästarnas reaktioner och relationer med varandra.
Vi ställde in två ensilagebalar till dem i dag för säkerhets skull, ifall de "nya" inte skulle få äta annars.
I morgon är det jobb igen, känns sådär….skulle gärna varit ledig en dag till. Men jag blir ju ledig i januari när jag avvslutat affären, men då skulle jag antagligen ge vad som helst för att få ett jobb…..
Har du börjar söka jobb ännu Nina?
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
Nej det har jag inte, det är ju inte så länge sedan vi bestämde oss för att lägga ned affären.
Men jag funderar på att ta taxikörkort och att anmäla mig som vikarie på lite olika ställen. Jag är ju fritidspedagog egentligen och vill ju helst inte jobba som det, men nöden har ju ingen lag……. Jag kommer inte att kunna stämpla när jag blir arbetslös, så det blir till att ligga i.
Men varför vill du inte jobba som fritidspedagog?
Köra taxi är nog kul! ÄLskar att köra bil
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Hoppas det går bra för dig i Kalmar Lina, upp med huvudet nu. Positiva tankar
Själv är jag äntligen klar med denna långhelgsjobbing, puha!! Ledig i morgon i alla fall, och då blir det en stall och hästdag hela dagen.
Ta vara på din lediga dag! Jag tog inte hela passet på jobbet idag, kände att jag behövde tid att packa och så.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se
Lina, jag har inte jobbat som fritidspedaagog på 23 år, så jag känner inte att jag skulle kunna tillföra så mycket där. Dessutom så är jag efter att ha fått fem egna barn, inte heller så sugen på att jobba med barn/ungdomar och deras fostran (som det tyvärr är, trots att det är skolbarn det handlar om).
Taxichaufför är mera en nödlösning, det är tydligen brist på så´na här i Motala. Och jag kör hellre taxi än jobbar med barn…..

Mmm.. Har du varit på arbetsförmedlingen Nina? Kanske är det där du fått tipset om taxi, annars vet jag inte kanske finns något annat nytt och spännande att prova. Du har ju haft egen butik, kanske jobba så? Lycka till, du ska se att det löser sig :)
Lina upp med smilbanden, veckan kommer att gå fort :)
Jag har jobbat hela helgen och det har flutit på bra. Haft llite sällskap här oxå men nu är jag själv här igen, känns bra :) hälsade på en ny lrf bekant i går kväll (31 alltså) efter jobbet, härligt att lära känna lite folk här nere :)
Ja nu har läraren bara dragit över en timme…. Kul start!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se