God förmiddag 30 oktober
Imorse var jag ute och red Bellona (hästen) en sväng i skogen. Vi mötte otrevliga jägare, varav en inte såg oss (trots att vi hade alla reflexer vi har på oss) förrän vi var ca 10 m ifrån. Innan dess undrade jag om han skulle bli skiträdd när han upptäckte oss och skjuta oss! :P Man vet ju aldrig. Sedan sa han att jag inte fick rida åt ett visst håll, men det får jag för markägaren och jaktledaren, så jag blev lite irriterad. Varför tror jägarna att vi skrämmer älgarna? Vi har för tusan älgarna i hagarna ibland och de bryr sig inte ens när man rider förbi dem. Kanske skulle jägarna ta och börja jaga till häst istället för att inse det? Som tur var mötte vi jättetrevliga människor sedan också, som vägde upp ridturen tillsammans med att hästen för ovanlighetens skull höll sig ganska lugn.
I eftermiddag ska jag och Aqua iväg och hoppa lite hos min kusin, då vi missat träningar då jag varit (och fortfarande egentligen är) sjuk och jag inte ritkigt är nöjd med tränarens insats för de unga hästarna (även att hon själv är unghästutbildare faktiskt).
Och så är det den där dumma tentan som jag ska försöka plugga lite inför också såklart!
Vad ska ni göra idag?
På bild Aqua och jag för några dagar sedan när vi var nere och kikad vid vår blivande ridbana.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

ja usch det är inte kul med otrevliga människor som inte verkar förstå sig på hästvärlden
.
Mysigt att rida och bra att ni hade reflexer så att jägaren blev sur för det.
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

En anledning att de inte ville att du skulle rida var kanske att de satt på pass där och jag skulle gärna undvika att rida förvi där folk sitter med laddade bössor… Men jag förstår vad du menar att man har ju rätt atty rida vart som egentligen och speciellt med tllstånd från markägaren.
Nu är det ju så att om markägaren inte har jakten utan kanske arrenderar ut den så kan de väl säkert känna ansvar och så. Själv undviker jag skogen helt vid dessa tider, svårt om man inte hart någon annan stans att rida..
Bra tat du har så mycket reflexer iaf :) ett ritkigt föredömme :)

Tråkigt med folk med attityd.. Om jag skulle ut å jaga så skulle det nog ändå kännas bäst om det inte va några hästar, kor, hundar, fotgängare eller bilar i närheten :D För allas bästa.
Jag brukar faktiskt ge alla hästar sin viloperiod just nu (alla som inte tävlas). Det är inte roligt att rida i skogen; många människor och djur som rör sig där mer än vanligt. Dessutom är det geggigt regnigt lerigt tråkigt kallt och blött. Det förstör stigar och vägar och hagar. Vill ha snö och minusgrader! <3

Ja man ska ju vara medveten att man inte får rida i skog och mark om det är för blött så marken riskeras att förstöras…
jag har tillåtelse att rida var jag vill av markägare, och även under jakt (han är jaktledare). låter mina vila på vintern istället
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

#5 bra att du har tillstånd i varje fall! :)
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

#5 ååh på vintern vill jag rida för då är det snö <3 och det gillar både ungar och hästar!