Hästfilmer
Eftersom jag är både hästälskare och filmälskare så tycker jag att det alltid är lika roligt när man hittar nån bra hästfilm att kolla!
Tänkte att den här tråden kan bli en där vi diskuterar allt som har med hästfilmer att göra! :)
Kan ju börja med att fråga: vilken är den bästa hästfilm du sett? Kommentera också gärna varför du tycker bäst om just den!
Min favorit är nog Seabiscuit, intressant och mycket välgjord hästfilm som dessutom är verklighetsbaserad!

Har aldrig sett seabiscuit, skulle vilja se den. Black beauty är ju en favorit :) Sorjlig med fin film
Gillar även mannen som kunde tala med hästar. Bra långfilm med bra skådespalare, lite otäck i början bara. Vad finns det mer för häst filmer? Sherdil finns ju men den är så där…

Seabiscuit har jag också för mig att jag gillade, och Mannen som kunde tala med hästar var rätt bra med. Annars tycker jag att hästfilmer ofta är rätt usla ärligt talat. Jag blir vansinnig på att alla hästar gnäggar jämt och alla ologiska saker och fel som förekommer förutom att filmen i sig kanske inte är den vassaste.
Nån som vet om Hidalgo som kom för några år sedan med Wiggo Mortensen är sevärd?
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Kan instämma med det onaturliga gnäggandet…
Har inte sett hidalgo heller.. Men så skulle det väl komma en film om galoppören Sekreteriat, den bara måste ju var bra. Älskade svarta hingsten :P och den är ju dessutom verklighetsbaserad.
Nä, hästar i filmer gnäggar ju i tid och otid! Dessutom är det alltid samma hästljudeffekter i alla filmer!
Hidalgo har jag i min filmsamling, jag tycker den är riktigt bra den med. Den är faktiskt verklighetsbaserad den också! :)
Jag har kollat trailen till Secretariat, den verkar vara riktigt bra, hoppas den dyker upp på bio här så småningom!