New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 1284 ggr
Nellan
0

God morgon 3 november

God morgon!

Idag är det STORM ute! Usch vad det blåser, det viner och tjuter runt knutarna. Och jag la som vanligt ut frukosten i hagen igår. Stackars hästarna, undrar hur mycket som fanns kvar? Tack och lov får de lunch idag. Jag brukar ha bra koll på när det ska regna mycket men det känns som jag får börja kolla vinden också i väderprognoserna.

Annars blir det jobb som vanligt idag och det är inomhus tack och lov en sån här dag.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

lovsjoen
0

God morgon!

Trist och grått väder här i Värmland också. Inget regn just nu, men det kommer väl.

Jag ska jobba hela dagen i dag, och det är för mig också inomhus. Det gör inget i dag!

Min dotter har höstlov, så hon är hemma och tränar lite ponnyer. Det är skönt, för det hinnar jag inte med i dag.

Hovgarden
0

Jag har ju samma väder som Nellan phu trodde jag skulle blåsa av vägen i "natt" när jag åkte till jobbet. Har gått kanon att jobba morgonpasset. Men är trött då jag sov dåligt i natt. Så det blri väl att slägga straxt. Sen jobb i em igen :) Är ju bonde i kväll men vi får se, har ju ingen tv som fungerar :P

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Foresta
0

Här är det också regn och stormbyar, hur tråkigt väder som helst. Det lockar knappast till utomhusarbete… Jag skall i allafall ge mig ut och mocka och göra iordning i stallet, hästarna får nog gå in tidigt idag…

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Karinpe
0

Inget regn men jätteblåsigt!

Fick in min inlämningsuppgift i tid igår, nu är det bara tentan kvar (fredag).

Usch jag ska på gyn.cellprovtagning idag, tycker det gör insanely ont! Wä! Gnäll!

sallberglina
0

God morgon! Jag har lunch nu och ska snart iväg på laboration. Har redovisat ett arbete under förmiddagen och tentade igår. Stressigt!! Längtar hem, och då ska jag försöka ta ifatt allt jag missat överallt.
Ha det bra!

Skogalund
0

Det är blåsigt här i Motala också, men det gör ju inget när man har hönät till sina hästar ;) Maten flyger inte iväg ett endaste dugg…

Annars är allt som vanligt här. Först hästjobb på morgonen och förmiddagen, sedan jobb till åttatiden på kvällen. Tack och lov tar Hanse hand om hästarna på kvällen, för när jag kommer hem är jag rätt spak. Det är så oerhört intensivt nu när vi har utförsäljning, jag får vara glad om jag kan slänga i mig en banan någon gång. Sedan äter jag min "lunch" efter att jag har stängt, innan jag fortsätter att jobba.Men jag ska inte beklaga mig, om två månader är jag ju arbetslös….Obestämd