New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett00-allmänt
Läst 1821 ggr
marti130
0

Resan till New Forest

Är det någon här som funderar på att följa med på medlemsresan till New Forest i augusti?

Jag är grymt sugen men så är det där med hästvakt OCH semesterdagar, de där stackars 25 dagarna ska räcka till mycket…

Någon som var med på förra resan och kan berätta lite?

lovsjoen
0

Jag ska med på medlemsresan i augusti, och var även med på den förra. Du kan läsa lite om den förra under läsvärt på förstasidan här, under rubriken resa till New Forest 2009.

Har du möjlighet att vara med så måste du vara snabb att anmäla, när resan annonserades sist vecka var det 34 !!! anmälda första dagen. Vet inte riktig hur många platser det finns, men det blir fullt snabbt. Förra gången var det fullt redan efter ca.5 dagar.

Det är absolut en resa värd att följa med på, vi hade en fantastiskt fin resa 2009.

Är det mera du vill veta, så svarar jag gärna Glad

Hovgarden
0

Tror jag och Sandra får dra ihop något eget :( har inte råd att betela enm nu och sen är ju för sent :(

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

marti130
0

Jag har i alla fall anmält mig och döttrarna nu så får vi se om vi får åka med eller inte. Vi är ju annars inte främmande för att bara flaxa över till England med Ryan, hyra en bil och så åka runt lite själva heller.

mugogi
0

Vad kul! Hoppas att ni kom med.

Jag var själv med på förra resan och den var alldeles fantastisk! Inte bara för ponnyerna, själva New Forestområdet är underbart vackert. Sen är det ju alltid roligt att lära känna nya människor också. Naturligtvis kunde jag inte avstå utan jag hänger med denna gången också. Har även varit där en gång tidigare. Om jag var miljonär skulle jag inte tveka en sekund, jag skulle flytta dit omedelbums!

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

marti130
0

Tyvärr så var det redan fullt men vi står ju på kölistan… Det är väl knappast troligt att det blir tre lediga platser så nu är det bara att börja planera en egen resa.

lovsjoen
0

#5 Vad tråkigt Rynkar på näsan

Men det är verkligen värd en resa dit. Hoppas ni får möjlighet att göra det Glad

nabben
0

Jag blir oxå med på resan, var även med 2009.

#5 Tråkigt.

#4 Vilken tur du inte är miljonär. Du ska väl inte bo i England.

Hovgarden
0

Åh så avis jag blir… men som sagt då blir det nog en egen resa till sommaren förhoppnigsvis :D

/Katja

Karinpe
0

Äsch vi gör en egen resa! Tråkigt att det blir fullt så snabbt, hur många platser finns det?

Hovgarden
0

ja jag tycker oxå det är tråkigt att det blir fullt så snabbt 2 grupper vore ett plus :)

/Katja

Engsbacken
0

Innan man hann reagera så var resan full! Vi hade nog gärna åkt med. Men det gäller att veta när den ska bli av och hänga på låset och anmäla fort som tusan. Är den vartannat år så gäller det att vara med om 2 år!

marti130
0

Frågan är hur man ska tolka det som står på förstasidan på SNF:s hemsida:

" Alla platserna till NF-resan är redan uppbokade.
SNF hoppas komma tillbaka med fler möjligheter längre fram."

Kan det vara så att de försöker få till fler platser redan i år eller är det planering för nästa år? Jag får nog maila och fråga :).

Förresten så måste jag länka till ett inlägg på min blogg där jag och maken diskuterar just att resa till New Forest…

inressant dialog…

sallberglina
0

Trevlig blogg #12! :) Den återkommer ajg till

mugogi
0

Jag tror att det beror mest på boendet faktiskt. Man kan ju inte sprida ut sig och bo i flera byar. Byarna i New Forest är inte stora och det skulle ju ta en himla massa tid om man skulle vara tvungen att åka runt och plocka upp folk lite här och där. Sist fyllde vi två stora B&B och då var vi 35-36 st. Skulle tro att det är samma antal denna också.

#7 Kul att du ska med igen! Och jag skulle kunna bo i England alla dagar i veckan :)

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C