OT. När tar ni fram julmys?
JA precis som det låter, julmusik, glögg, pepparkakor eller har ni något annat juligt?
Jag brukar börja tidigt med julmusiken 1:a november (absolute chistmast classics ) eller vad den heter :) i år fick glöggen även träda in tidigt. sitter med en kop nu mumma!

Haha två hela månader?
Tar fram (tyvärr) alldeles för sent och städar bort det alldeles för sent. Har aldrig riktigt kännt mig hemma där jag bor och kommer bli bättre på dethär när hemmakänsla innfinner sig/när jag flyttar till nått som känns mer hemma.
Jag kör julgardiner och julduk i köket. Julmusik. Glögg. Julljusstakar har jag slutat med sen jag skaffade katt då alla fem gick sönder samma jul… Gran går inte heller av samma anledning.
Jag börjar också med julmusik i november nå´n gång.
Mitt mål är att ha putsat alla fönster och ev bytt gardiner och satt upp stakar och stjärnor till första advent. Men det blir alltid något eller några fönster som blir försenade.
Mitt andra mål är att ha julpyntat senast till Minous födelsedag, som är den nionde december. Det brukar gå sådär….
Men att elda ljus är jag jättebra på
jag har alltid adventsljusstakar med stora tjocka ljus i, så man kan elda mycket och länge.
Bakningen blir det sisådär med, men julgodis gör vi mycket av. Det är knäck, ischoklad, chokladtryffel, marsipanfigurer (som ingen äter upp, men som är roligt att göra), rischoklad, rocky roads och brända mandlar. Sedan gärna någon eller några nyheter som vi inte testat förut. All tillverknng sker till julmusik, förstås.
Ja, ungefär så är det hos oss. Kul tråd, tycker jag.

Vad mysigt det låter Nina! Smart det med block ljus den ska jag börja med!

Jag tar fram julen rätt tidigt oxå, det blir så väldigt mysigt med alla ljus som lyser upp i mörkret.
Var på Gekås igår och handlade massa stjärnor och ljusstakar, dom kommer nog upp runt den 20-25 november. Hittade så fina häst ljusstakar oxå som jag bara va tvungen att köpa:D
Så mycket tomtar bilr det inte hos mig, tycker det räcker med allt annat.=)

Åh, vi skulle ju åka te Gekås, fya dig! Åh hästljusstakar de vill jag se, vill oxå ha!

Själv kan jag gärna skippa allt vad julen heter… Lite julsaker kommer väl pliktskyldigast fram någon dag före julafton och försvinner fort som ögat efter nyår. Gran har vi inte haft på säkert 20 år. Nä, julen är ingen höjdare i min lilla värld.
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C
# 4 Jag vill också se hästljusstakarna, kan du inte sätta in en bild?

Det ska jag fixa=)
till första advent brukar sakerna smyga sig fram här, både inne och i /utanför stallet. :)
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se