God middag 8e November :)
Underbart väder i Halland idag, så här många fina dagar i rad har det hitills inte varit sen jag flyttade hit :)
Har verkat bernice idag och insett att detär dags för en bättre hovtång.. och en tvåskärig hovkniv, som ju Emelie tyckte jag skulle ha :P
Sen fick Julia sig en promenad och lite travträning :)
Jag jobbade i morse och ska nu äta för att jobba vid kvart i tre igen :) Inga kalvar att mata idag så jag var glad för det, vi håller även på att lägga en del kor i sin, så skönt att de blir några färre :)
God middag (eftermiddag)
Underbart väder idag!! Så vacker ute med all frost när solen lyser på. -10 grader imorse och ingen ridtur eftersom jag hade en föreläsning. Min ridbana är äntligen klar (underlaget) och ev. ska jag provrida den i em om den inte är för frusen! :D
Ikväll blir det lite jobb, vilket behövs efter att ha fått hem en saftig vet.räkning efter tandläkarbesök..
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

God kväll, jobbat som vanligt och sen ut till pållen. Hon gick rätt hårt i helgen så idag har vi gått promenad i skogen bara med pannlampa. Rackarns vad kallt det är i vinden! Brrr är inte glad för den här årstiden! På något sätt lyckas grusvägarna vara hårda men i hagen är det lera? Suck.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus
God kväll!
Ja, då var arbetsveckan igång igen då. Jag jobbade ända till halv nio i kväll, jag hinner inget annat än att serva kunder nu när vi säljer ut. Tänk om amn hade haft så här mycket kunder innan utförsäljningen, då hade jag kunnat anställa en person istället.
Jag har hittat en "grävare" som antagligen ska komma och gräva bort en hel del lera från hagarna. Vid grindarna är det riktigt illa, i vissa hagar. Men vi har sand under jorden, så det kommer nog att bli bra. Det ska verkligen bli superskönt. Det känns inget kul att hästarna ska behöva klafsa i lera, varje gång de ska gå in och ut genom grindarna.
Hur har ni andra ordnat det vid era grindar?
Det får bli lerigt vid mina grindhål i de hagar det bara finns ett, annars är flera en bra lösning.
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se