New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1107 ggr
Hovgarden
0

God mrogon 21november

Tänk snart är det första advent! Tiden går så himla fort! Vart tar den vägen egentligen? Har jobbat på morgonen gick kanon bra :) Funderar på att lägga mig och sova en stund men känner mig pigg och rastlös :)

Nästa helg ska jag åka hem (ja upp till Eskilstuna och Strängnäs) På lördagen träffa Jens och ha trevligt och på söndagen familjen bestäående av mor o far, samt bröder och deras respektiva och barn :) Längtar så efter dem. Bror och andra broderns flcikvän fyller veckan efter så det blir lite fira oxå, ska te Gekås med Sandra i morgon och shoppa presenter :)

Igår blev en tidig kväll eftersom jag hade jobbat ochs ka jobba idag. Myste med en special drink och jordgubbar (upptinade, med socker och grädde :D) Vi fick massor med snö igår men den är nästan redan borta igen.

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Nellan
0

Halloj, även här är snön i stort sett borta och det faller ett lätt regn.

Hade sambons moster med man på middag igår och det var mkt trevligt och gott. Vi bjöd på laxbörsar med basilikasås och sen smaskades det ostbricka och tittades på resebilder.

Idag har jag varit i stallet på förmiddagen. Vi har haft löshoppning och först hjälpte jag till en stund som piskförare och sen ner och hämta Nellis. Hon fick gymnastikhoppa idag och hoppade tre studs, två mindre rättuppstående och sen en liten oxer. Inga höjder då hon bara skulle gymnastisera lite. Sicken liten stjärna hon var! Vi spärrar bara av halv ridhuset med rep. Och jag bara smackade igång henne så springer hon själv bort och in i avspärrningen, galopperar på och hoppar. Kommer rätt på varje gång och har sjukt fin frambensteknik. Mkt nöjd med mitt lilla ponnyskrälle!

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

sallberglina
0

Här är det ösregn idag, men som tur är försvinner ju snön då. Hoppas på uppehåll i em så jag kan rida. Har varit riskabelt utan snösulor nu. Idag, liksom igår, är det plugg som gäller med diverse småstyr mellan. Har en fetinglista i min blogg på allt som ska göras. :( Förresten får ni gärna rösta på mig i en tävling, skriv bara namn och nr. 9 och skicka en kommentar här!