Hovgarden - Julia Wilde

16 Juli 2009
Idag var Linn ute och hjälpte mig för första gången. julia 'är tidigare longerad, tömkörd och lite hängd på. Idag hängre jag ordentligt på henne ett par gånger och gick ett par steg :) ¨Jätte spännande med första unghästen!

Hon ser jättefin ut, Julia. 
Kul att hon är efter Stackarps Pablo, helbroder till mitt sto!

Tack :) Ja hon är en liten godbit :)

26 juli
Idag var Linn ute igen och vi tränade Julia. Hängde på henne och satt även två gånger på henne. Som vanligt så var hon cool och lung. Jätte duktig var hon! Bättra var även att hon börjar växa till sig så sadeln satt ännu bättre idag :)

30 juli
Idag var linn ute igen och vi jobbade med Julia. Hon var lite emr irriterad idag än annars. det gick bra men när jag satt uppe på och vi gick några steg blev hon ja vad ska man säga lite orolig/tramsig så då av och sen upp igen en gång och bara sitta o sen av :)
Tyckte hon sötte sig bra och allt kan ju bara inet gå super alla gånger. det vet man ju att då blir det större motgång sen..

22 september
Har varit lite sommarlov för Julia men nu har hon kommit hem från betet och vi började idag mjukt med tömkörning i ca 20-25 min skitt ut i skogen. Lite konstigt med de där långa snörena tyckte hon. skulle jag gå åt vänster när du drar i höger?
nej skämt o sido tycker jag hon skötte sig bra. Med oss var Lisa och Sindy och galna pudeln Asta så hon fick hundträning i allra högsta grad vilket hon knappt brydde sig om 

26 september
Idag tömkörde vi lite i hagen. Först var damen pigg och tyckte inte alls att vi ska göra som matte säger. men sen kunde hn göra halt och styra åt både höger och vänter. Att ha tömmarna i hasorna är heller inget problem :) Duktiga tjejen! Nästa gång blir det longering :) Sen hoppas jag på att kunna få sitta upp igen :)

2 oktober
Idag blev det en promenad jag och Julia. Hon hade sadel på sig vilket hon ju är mer än van vid. Jag drog ned stigbyglarna och gick och tryckte ner/hängde i dom när hon skrittade. V i gick över till grannen som har en stor ridanläggning där vi gick runt och titta på "konstiga" saker. Duktig som vanligt och nivån kändes lite väl låg.. matte får rycka upp sig, dags att ringa linn igen så vi får komma upp på ryggen igen :)
Hemma i stallet så satt 1,5 åriga Markus på rugen och det var inga som helst problem med det!

10 oktober
Idag red jag på Rosita Julias mamma och hade Julia med som hand häst. Ibörjan gick hon lite bakom och var lite bakåtsträvande. Efetr att tag fick jag fram henne brevid mig och det gick strålande. Kunde även trava med henne brevid som handhäst. Duktiga tjejen!

21 oktober
Åkte Julia till min vännina Kristy för att få fortsätta sin utbildning. Julia kommer att vara där i en månad ungefär :)

Julia är nu riden i alla gångarter och jätte bussig verkligen. Nu har hon verkligen gkort sig förtjänt av att vara mamma ledig då hon ju ska föla i Maj. Kanske rider vi ut någon gång men sen är det bra :)

22 november 2010
Jaha det var ett tag sen "lilla" Julia blev inriden :) Hon har nu blivit mamma för första gången men nu är det dags att ta upp allvaret igen :)
Vi har tidigare gått små korta promenader för att lära känna omgivningen lite bättre.
Idag så longerade jag, gick bra :) Sen hängde jag för att sedan sitta upp på denna coola ponny :) hon är underbar <3 Ser framemot att fortsätta utbildningen av henne!
Ska bli spännande att läsa!
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se