Den senaste uppfödningen från deras stuteri som jag kan hitta är född 2008, men har ingen aning om de är verksamma längre..
Fredriksberg håller på och avvecklar sin uppfödning. Dock finns hingsten Fredriksbergs Kavat fortfarande till avel och ett fåtal ponnyer finns kvar som är till salu.
Jag köpte det senast födda fölet från Fredriksberg, hon heter Daisy och föddes förra året.
jag rider ute på Fredriksberg nu. Han har sålt av alla sina ston. Har några 4 och 5-åriga valacker kvar och hingsten Kavat. de senaste fölen föddes 06 på fredriksberg.
Vad kul att du rider hästarna på Fredriksberg. Jag har fyra Fredriksbergsston. Yrsa och Yanni som är sex år, Chanelle som är två år och Daisy som är ett år. Härliga tjejer allihop, var och en på sitt vis.

#3 Vad kul! Vi var på studiebesök med Örebro Ponnyavelsförening i september. Mycket intressant att lyssna till Börje, även om det inte fanns så många hästar kvar att titta på.
Jag blev dock förtjust i Zeb… Kanske för att han påminde om den jättetrevliga NF:en vi har på ridskolan. 

Jag har Zebs mamma, Fredriksbergs Kamé 
Själv jobbade jag på Fredriksberg i slutet av 1980-talet, det är över 20 år sedan…
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Och jag är bara förvirrad, det var fel av mig, Kamé är mor till ZAC =)
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Jag har också ridit lite hos Börje… Sommaren + hösten -07 tror jag det var. Redan då fanns det väldigt få hästar där. Förutom Kavat: F Ubbe, F Uno, F Una, F Viggen (?) samt Cavallo från Cecilia Björkqvist. Dessutom ganska många unghingstar/valacker. Inte många (avels)ston.
Zeb är under inridning just nu. Han har tydligen varit lite svår att rida in och jag hade inte tid att göra ett försök.
Skogalund köpte du Yani och Yrsa direkt från Börje? I så fall var jag med när du tittade på dem :)
Och Karinpe har du ridit med nån tjej som var därute någongång? Jag har nämligen varit där sedan hösten 2007. Red U- hästarna, Cavallo och Viggen. Fast de är ju sålda nu förstås. Jag kanske kom dit precis när du försvunnit? :)
Malin, ja jag köpte Yanni och Yrsa direkt från Börje. Var det du och jag som var ute och gick med dem en gång?

#11 Jepp jag red med lilla Tezan, hon jobbade lite där då och jag var med ganska mycket.
Flyttade du in i huset brevid kanske? :)