New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1046 ggr
Hovgarden
0

God morgon 2 januari 2011

Så var det nytt år och nya möjligheter. Ska försöka knåpa ihop något om 2010 oxå återkommer med det i ett annat inlägg.

Några nyårslöften, nej. Brukar inte avge några och skulle jag det skulle jag nog ändå bryta dem :)

Tankar inför det nya året. Det är mycket osm händer i mitt liv just nu. Det är jobb boende och hästar som berör mina tankar mycket. Jobbet på mjölkgården är väldigt tungt men vi får se.

Bernice är ju dräktig och det är med spänd förväntan jag väntar på det fölet.

Ella ska ju visas på både prem och treårstest och betäckas. Julia ska gå kvalitén. Några ston ska betäckas.

God fortsättning!

Önskar jag och alla hästarna!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

sallberglina
0

Önskar också alla en god fortsättning!
Här har jag fått sätta igång Aqua en månad tidigare än tänkt för hon höll på att krypa ur skinnet. Annars har vi lagat en hel del staket nu då ungarna inte är nöjda med tillvaron i hagen riktigt, men nu har de hållt sig inne ett par dagar. Längtar ni också efter våren?

Skogalund
0

Hej allihopa!

Det nya året börjar som det gamla slutade: jobb, jobb, jobb…..

Vi har nyss haft vår sista försäljningsdag i vår affär och nu håller vi på och utrymmer lokalen. Det låter ju inte särskilt jobbigt, men tro mig, det är det. Trots att det mesta av alla mattor blev sålda och trots att det mesta av tyger, gardiner och panellängder också såldes, så är det en himla massa att ta reda på. Alla sybehör som blev kvar, tog en hel dag att packa ihop och köra iväg till  en köpare. Mattställningarna tog också en dag att skruva isär och plocka ner och för att inte tala om allt "småtjafs" som finns överallt, som man inte vet vad man ska göra av….phu! Det ska bli så skönt när lokalen är tom och städad, så man kan lämna det bakom sig. Sedan tar naturligtvis en massa bokföringsjobb vid, jag ligger hopplöst efter med det. Men nu kan jag ju ägna mig helhjärtat åt det när jag inte har en affär att sköta.

Nu ska jag inte beklaga mig mer ;)  Jag tycker ju att det ska bli underbart att få börja "ett nytt liv" efter att allt är klart. Jag kommer att kunna ägna mig mycket mer åt våra hästar t ex. för nu ska jag inte jobba lika mycket som jag gjort de senaste åren. Det känns underbart!

Mina nyårslöften för i år är:

* Titta mer på TV (det löftet ger jag varje år, men jag lyckas aldrig hålla det. Jag gillar nämligen att titta på TV, men det blir nästan aldrig av att jag gör det, tyvärr. Vi får se om det går bättre i år)

* Inte jobba mer än heltid, men helst max 75%, på jobb utanför hemmet/stallet. Blir kanske superlätt att hålla, det kanske inte är så lätt att få jobb som jag tror………..

Har ni andra gett några nyårslöften?

Karinpe
0

Hej kära vänner!

Nyår ger alltid en fin re-boost! Ska börja rida igen såfårt jag fixat på nya skor på pållarna. Så. Galet. Halt!

Jag blev ganska besviken på självaste 12-slaget, REGN! Wtf?! Allt blev blött, bubbelflaskan gick inte att få upp och löftena glömdes liksom bort/prioriterades ner.. Sedan, när vi väl fått upp den där flaskan gavs en hel del flyktiga barnförbjudna nyårslöften, som alla hade glömt till dagen efter…

Lina har du inte lovat nått?

Har ni skrivit några häst/allmänna nyårskrönikor på hemsidor/bloggar/forum?

sallberglina
0

Karin, nej sånt trams håller jag inte på med, med tanke på att jag antagligen inte skulle kunna hålla det ändå. Ex. bli hälsosam, gå ned i vikt, sluta röka o.s.v. Bullshit! Nyårsafton är bara en dag som alla andra. :P 

Så onödigt med plusgrader den där natten med. Nu har vi isgata och skare har. Knappt ridbart någonstans förutom på vägarna.

Jag har gjort en årsresumé i min blogg. :) Läs gärna!

Foresta
0

God fortsättning på 2011,

planerna för året är inte alls fastställda än, skall nog "bara" betäcka två eller tre ston i vår - 2010 har vi betäckt sex.

Planerna är också att inte ha någon hingst på station här i år, utan sommarsemester med barnen istället. Men även de planerna kan ändras Cool. Eros skall även 2011 verka via semin.

Nu ser jag fram emot vårens avelsvärdering, det lär bli en höjdarhelg eftersom jag fyller jämnt på söndagen. Ingen idé att vara hemma och fira - alla vänner är ändå på Grevagården…  Jag får väl ta och släpa dit min gamle far också, så kan vi ha riktigt kalas, hehe Tyst

Sammanfattning över ponny-året 2010 finns på min hemsida http://www.dimmansstuteri.com

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Nellan
0

God fortsättning på er!

Roligt med lite årskrönikor! Själv har jag ju ingen hemsida och skönt är det, vet inte om jag skulle orka uppdatera… Jag är full av beundran för er som gör det!

Nya året har börjat bra och snörikt. Jag går nu in i högsäsong med jobbet och får snart börja dra upp tempot, nästa vecka typ när det börjar bli dags att göra kontrolluppgifter och annat. Denna vecka blir det dock lite extra ledigt med en helgdag och sen har jag tagit ledigt på fredag. Gött. Får passa på att rida lite innan ridskolan drar igång nästa vecka igen och ridhuset blir upptaget lite mer. Har också anmält Nellan till löshoppning på lördag så får hon ha lite skoj.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus