God Middag 9 December
I dag fyller Minou 13 år. Mitt yngsta barn (av fem) blir tonåring. Hjälp! Det måste betyda att jag börjar bli gammal……
Minou blev firad i morse med bl a lite saker till nya ponnyn. Schabrak i blått, svart träns med piping i ljusblått och blåa "diamanter" på pannbandet (Hööks), lite blåa borstar och blå sadelgjord.
Nya ponnyn heter Lady Minette II f -91 e. Mustang RNF 53 u. Cilla IV RNF 1457 ue. Mockbeggar Thundercloud RNF 32
Minette verkar vara en passande ponny för Minou just nu. Tänk att jag efter alla år insett att det är så bra med gamla ponnyer till unga orutinerade ryttare. Önskar jag hade insett det långt, långt tidigare.
En rolig grej är att Minette är halvsyster till Mussie, Minous B-ponny. Tänk vad världen är liten ibland!
Jag bifogar en bild på henne, så ni ser hur söt hon är 
Mer finns att se i dagboken på min hemsida www.123minsida.se/skogalund om någon är intresserad.

Grattis till Minou!
Visst är det är härligt med gamla ponnyer de är riktiga klippor :)
Kom just påå att det nog är guif i kväll måste genast titta efter! Annars är det stäning på schemat…
I förmiddags var jag hos Emelie och red La Dolce Vita gick bra förra gången var hon lite på tårna och så men idag lyssnae hon bra :)

Åååh, gamla Mocke som morfar
! Har haft ett underbart sto efter honom, han bodde även nära mig hela sin tid i Sverige.
Vem är mormor till ditt sto?

Jag har ju stamböcker själv
.
Vad häftigt! Det är ju Evas gamla Silvercrest som är mormor! Då har jag sett flera släktingar till ditt sto.

#2 Du har möjligtvis ingen bild på "Mocke" ? Jag är en fotonörd och han är den enda gdk hingsten som saknas i min samling. Har sökt 'överallt' men det tycks inte finnas några bilder alls på honom. Tycker han ser mysig ut på bilden i stamboken, får nästan lite John Bauer-vibbar 
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

#4 WOW du borde publicera en bok om svenska Newfroesthingster genom tiderna :D

#4. Jag skall leta i mina gömmor om jag hittar något. Jag var nog bara 9 år när han dog så mitt eget fotograferande var det dåligt med på den tiden ;)
Annette, vad kul att du kände flera släktingar till Minette. Hur var Silvercrest och hennes av kommor?

#5 Det finns nog andra som är bättre lämpade för den uppgiften, t ex Eva och Nena. Jag visste inte ens att SNF existerade före 1990! Men tack ändå :)
#6 Ja var du så ung så förstår jag. Kul ändå om du skulle hitta något. Jag håller tummarna och tackar på förhand 
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

Här finns en gammal lurvig mormor på bild!
Vi får hoppas att Loggans-matte tittar förbi här så kan hon säkert berätta lite om mödernet.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Herregud så söt! Hon ser verkligen ut som en PONNY !!
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

Ja verkligen :)

Jag var tvungen att kolla upp hur gammal bilden var och hur gammal Silvercrest var på den. Och den är tagen år 2000 och hon var född 1971 så damen är hela 29 år på kortet! Hon dog sedan året efter som 30-åring.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Ja det syns ju att det inte är någon ungdom du har fotograferat men i mina ögon blir hon bara vackrare. Jag är ju så sjukt svag för gamla ston…
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

#14 Vilken härlig bild ! Härligt när gamlingarna är alerta
.
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C
Hej Alla!
Jag är uppfödare till Lady Minette & ägde hennes mamma Cilla IV så klart. Jag har kort på Mockbeggar Thundercloud..
Och jag skulle bli mycket glad om jag fick se bilden på Woodfidley Silvercrest.
Jag avlar fortfarande på generna på det stoet jag valde att behålla. Och har nu 4:rde generationen egen uppfödning här hemma.
Kram
Susann