New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 1226 ggr
Nellan
0

God morgon 8 februari

Hur är det med er? Någon som blåst bort i natt?

Här har vindarna ylat rätt bra runt knutarna men då är det skönt att bo i stan. Vi har i stort sett aldrig strömavbrott eller nedblåsta träd :) Men på Radio Halland sa de att det ligger mycket träd över vägarna runtikring här ute i skogen och ett par mil bort hade taket på ett stall blåst av, men hästarna hade klarat sig. Vädret har verkligen varit omväxlande den här vintern det kan man säga!

Nu längtar jag efter vår och mjuka skogsvägar. En som hade ridit ut igår hade råkat ut för tjällossning på ett ställe när hennes häst hade trampat rakt ner i ett hål som inte syntes. Men det hade gått bra. Annars är det fortfarande mycket is på skogsvägarna.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Karinpe
0

Det blåser, men inte mer än vanligt i Linköping. Regn hela kvällen igår. Lera/blankis/geggblandning/stenhårt var 5e m. Tråkigt att ha häst just nu. Har ändå försökt sätta igång M1 och M2 med lite longering och joggingturer (matte försöker springa, hästen låtsas att den är ett ankare).

Fick armbågen söndersparkad av en liten 40kgs-tjej igår på träningen. Feta blåmärken + gör ont att räta ut armen. Småttisar vet inte vad dom sysslar med eftersom dom alltid får köra mot större motståndare som inte slår dom så hårt.

I helgen är det ÖPS årsmöte yey. :)

sallberglina
0

Har blåst massor inatt och spöregnade/snöade imorse. Nu soligt och härligt med blåsigt! Har inte haft så mycket tjäle här i vinter, men vägarna rasar ändå och isen är på väg bort. Dock massor kvar i backen ned från oss så jag vågar inte åka iväg och rida. Vi kämpar på ute istället och klättrar en hel del. :)

Skogalund
0

Karin, ska du på ÖPS årsmöte?

Här i Långskogen är det bara en massa pappersarbete som gäller just nu. Har legat hopplöst efter med bokföring, men är nu ikapp, endera dagen.

Våra två fånghästar mår bra igen, men har fortfarande boxvila. Veterinären sa att de skulle ha det eftersom jag inte har möjlighet att göra nägra små sjukhagar just nu, när det är fruset i marken. Men nästa vecka får de nog börja gå ut en stunnd om dagen, i alla fall. De får gå på ridbanan då. Den är full av snö så det är inte hårt eller isigt där.

I dag ska jag hämta pappa som varit inlagd ett par dagar på sjukhus. Han har cancer och behövde tappas på vätska i lungorna och operera in en portacat (stavning) som han ska få sin behandling genom.

Hoppas ni andra får en bra dag i dag!

sallberglina
0

Skönt att fånghästarna mår bra. Hoppas allt går bra med din pappa!

Karinpe
0

#3 Ja det hade jag tänkt. Ska du dit (trots allt du verkar ha pågående)?

Karinpe
0

(Dubbelpost som inte går att radera?)

Skogalund
0

Ja, jag ska dit. Jag tror det blir ett spännande möte i år…..

lovsjoen
0

Här i Värmland har vi inte blåst bort, men våren ser ut att inte komma hit på ett tag än.

I går var det runt 0-gradigt här, och riktigt fint ridväder i 10 cm nysnö(utan sol, men det är OK). I dag vaknade jag till -17, och kan inte säga att lusten att rida blev jättestor. Men det blev i allafall lite varmare utöver dagen, så två ponnyer blev motionerade. Glad

Karinpe
0

#7 Spännande, indeed… ^^

Ska bli superskojj att träffa dig! Ses imorgon!