New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 1186 ggr
Skogalund
0

Gó kväll!

I dag har jag varit på årsmöte för ÖPS (Östergötlands Ponnysällskap). Där valdes både Karin Pe och jag in i styrelsen. Härligt!

ÖPS har haft ett jobbigt 2010, där många i styrelsen inte har haft möjlighet att göra något styrelsearbete. Men nu tar vi nya tag, i den nya styrelsen :)  Det känns jättebra! Det är den nya ordföranden som har handplockat styrelsemedlemmar som hon vet att det kommer att bli bra att jobba med. Så nu är det bara att kämpa på.

Det var superkul att träffa Karin Pe på riktigt :) Man "pratar" ju med en hel massa personer här och på FB, men man träffas sällan eller aldrig i verkliga livet. Nu kommer i alla fall Karin och jag förhoppningsvis att ses framöver.

Förutom oss två så är även Ann Christin Lindhe Bruhn med i styrelsen. Ann-Christin har stuteri Björken och har fött upp en hel del NF-ponnyer. Men nu har hon även Shetland. Fast om jag inte missminner mig så föds det förhoppningsvis två NF-föl i vår.

Ja, detta är min lördag. Hur är eran?

nabben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go kväll.

Lycka till med nya styrelsen.

Här har det mesta av denna dag gått till att försöka få undan all snö från igår, tyckte absolut inte vi behövde mer men.men. idag har i alla fall solen visat sig från sin allra bästa sida, riktigt skönt, bara lite blåst. Donat i stallet med de dagliga sysslorna som vanligt.

Nu blir det ett glas vitt o slö titta på melodifestival.

kazper
0

Här är det -11 grader kallt och nysnö över all is, ska det aldrig ta slut, jag vill ha vår !

Kul med nytt folk i styrelsen och lycka till. Hoppas vi ses i sommar på någon trevlig utställning.

sallberglina
0

Vad roligt för er båda

Nellan
0

Lycka till i nya styrelsen!

Här fick vi i stort sett bara regn nu den sista omgången och i stort sett all snö är borta. Det ligger lite snö kvar i skogen och på andra ställen där det varit skugga. Men det är minusgrader nu så det är hårt i marken igen. Inget roligt underlag med andra ord. Men jättehärligt soligt väder.

Tömkörde Petronella igår och hon gick riktigt trevligt. Massor med vitt skum i munnen vilket jag fått för mig är ett bra tecken.

När jag skulle luncha de andra hästarna märkte jag att en häst gick konstigt och hade något släpandes efter sig. Upptäckte att hans grimma satt fast i höger baksko! Hade antagligen kliat sig med bakhovarna och fastnat i grimman som tack och lov gått sönder. Dock hade en av metallringarna på grimman på något sätt trätts på runt skon och glidit in ett par centimeter! Vi fick skära loss grimman och låta ringen sitta kvar i väntan på hovslagare. Vi hade inte en chans att få loss ringen utan skon var tvungen att tas av först. Phu. Han verkade ok i alla fall, lite skakig och öm men ok.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Karinpe
0

Min lördag liknade trådskaparens väldigt mycket, med tillägget att jag besökte en 30-årsfest på kvällen. 8 pers fick ett litet hus i Linghem att gunga! Riktigt bra kväll!

Kul att träffa Nina, och även allt annat ÖPS-folk. Extra roligt med hela tre st NF-nördar i styrelsen. Förhoppningsvis får vi till lite utställningar och kanske även någon annan aktivitet i år.

Riktigt kallt! Har suttit i ett 2 timmar långt telefonmöte i en annan förening ikväll, + firat mammas (14e) och lillebrors (11e) födelsedagar. Dax att slå på inspelade Solsidan och somna på soffan!