God Morgon 1 mars
God morgon och hurra!
Idag är det den 1 mars och det innebär i alla fall enligt almanackan att årets första vårmånad är här! Vädret här är dock ganska trist, mulet och runt nollan men det är skönt att kylan har släppt. Längre fram i veckan ska visst solen titta fram och det ser vi fram emot.
Ponnyn fäller kopiösa mängder och har nog faktiskt redan tappat halva vinterpälsen. Hon har fått gå utan täcke några dagar nu och det triggar verkligen fällningen. Själv är jag förkyld för första gången i vinter, det är ju klart man ska inte få slippa undan något år… Idag slipper jag i alla fall rida då Nellan tjänstgör som vikarierande ridskoleponny för 3e tisdagen i rad. Det är skönt eftersom medryttaren också är förkyld.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Jippie! Här är faktiskt vårvärme idag, ingen blåst och runt nollan, kändes våraktigt i luften :) Tyvärr tittar inte solen fram här idag.
Som vanligt händer mycket här. Plugg, ytterliggare en flytt och försäljning/utlåning av hästar står på schemat, ja förutom jobb då! Därför jag tyvärr inte varit aktiv på ett tag. Får se om det kan bättra sig snart! Ser själv mycket framemot avelsvärderingen även om jag som det ser ut idags läget inte kommer att betäcka något sto i år på grund av studier. Däremot ska jag låna ut min vackra ella och hoppas verkligen jag hittar någon som vill ta vara på detta fina sto! Mer info kommer i separat annons.
Nu är det dags att forstätta här. Hoppas alla får en varmare dag idag. Vi går mot bättre tider :)