God morgon 3e mars
och så kom snön igen :( små små snöflingor kommer det.. Jag som vågade vägra vintern idag efter mjölkningen handtvättade jag min bil (pärlan) för första gången i år :) Igår fick den även invändig polish :D Älskar verkligen dessa hästkrafter som tar mig land och rike runt, vad skulle jag göra utan min bil? Kör oftast flera 100 mil per månad och skulle aldrig klara mig utan den <3
Lite på schemat här idag men först sova lite. Sen är det mjölkning i em igen :)
Hoppas någon annan har mer vårkänsla än mig idag :(

God morgon.
Här har jag vårkänsla. vi blev också lovade mer snö, men som tur var hade vädergubben fel. Så här har vi strålande solsken, +1, ja jag skrev rätt jag har +1. Det känns nästan för bra för att vara sant.
Ha en toppen dag alla!

Igår va det toppenvårväder! Idag är det fint med fågelkvitter men ingen sol tyvärr.
Superbra med kalender 2011! Tyvärr ingen 3-årstest/kvalite i Östergötland i år… :( Ser ut som att tillfällena blir färre och färre..? För några anmälda ponnyer? För få arrangörer?

God middag!!
Kom hem efter en härlig vecka på Gran Canaria i går. Ca.25 grader varje dag och strålande het sol, så lite färg har jag då fått 
Inte så illa att komma hem, och saknade självklart alla mina hästar.
I dag har vi nu fått strålande sol här också, med +3 grader. Visst är det vårkänslor 

Åh vad jag är avundsjuk på er som har sol. Här är mulet mulet och mera mulet och idag är det väldigt fuktigt också och riktigt rått.
Välkommen hem Solveig! Var ni lika glada för lilla Puerto Mogan och stora fina hotellet som vi var? Vi trivdes väldigt bra där!
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

#4 Puerto Mogan var en fantastisk fin liten by, och Cordial Mogan Playa var ett riktigt lyxhotell. Fina fräscha rum, och det blev champis och kaviar till frukost varje dag (ja, inte bara det då
).
Vi drar gärna tilbaka dit 

# Gissa om jag blir avundsjuk! 
Hoppas att ni har haft en riktigt trevlig resa!
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

#2 Ungponnygruppens sida tar upp 7 3-års test och 4 kvalitetsbedömningar i år. Hittills vill säga, man får väl hoppas att det tillkommer någon mer, allt är väl inte spikat inför hösten.
Jag tycker att det känns som om trenden är fler 3-års test och färre kvalitetsbedömningar? Lättare för arrangören med mindre moment och populärare bland uppfödare som inte behöver hitta en ryttare? Jag vet inte, men tråkigt känns det. Jag tycker en kvalitetsbedömning säger betydligt mer när ridmomentet kommer in.
Här nere i söder brukar i alla fall bådadera vara populära med många anmälda. Vissa år så många att alla inte får plats. Ni får försöka påverka ert lokala ponnysällskap så det blir bedömning i Östergötland framöver.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7 Finns ingen kvalitetsbedömning i mellersta/övre Sverige i år… Det är synd. Jag försöker alltid att visa alla mina ponnyer + åka och titta på allt som går.
Visst är det mycket mer värdefullt med kvalitetsbedömning map just bedömning av hästens potentiella framtid, men jag tycker 3-årsbedömningen gör sitt den också.. Som en slags uppvärmning/första tävling inför kvaliten.
Jag vill även visa vissa 2-åringar, för det är roligt att åka iväg och kul att ha ett arbets/träningsmål. Med 2-åringar känns det dock inte så aktuellt att åka till Skåne eller ens Nybro (från Ö-götland), det är ganska långt tyvärr.
Infiltration i lokala ponnyavelsföreningen redan påbörjad av Nina och Karin. Svårt att påverka förra årets beslut, dock. :)
Vet någon hur sent -man- kan ansöka om 3-års/kvalite inför hösten?
God eftermiddag säger jag!
Igår sprang min häst antagligen omkull i hagen (för vilken gång i ordningen) och slog upp ett sår samt har troligtvis vrickat knäet och sträckt sig ändå upp i bogen. Idag går hon i sjukhage och det trivs hon inte med. Så tråkigt.
Aqua rider jag ute i skogen som vanligt och vi väntar på att ridbanan ska tina fram så vi kan börja hoppa lite igen
Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Något beslut att inte anordna 3-årstest 2011 i Ög finns inte vad jag känner till. Det går ju bra att själv arbeta med och driva på i denna fråga i den nya styrelsen för ÖPS. Om det är försent i år så finns ju chansen nästa år. Lycka till!